Vårdcentralen - en orgie i otrevlighet!
I nästan hela mitt liv har jag funderat på vilka anställningskrav man har på vårdcentralerna i Järfälla. Efter att imorse än en gång varit i kontakt med dem har jag nu fått svaret. Ju otrevligare, desto bättre! Det verkar vara ett självändamål att fräsa av patienter så gott det bara går.
Idag ringde jag angående min sambos skadade höft vilken tog honom till akuten på Danderyds sjukhus i fredags. Läkaren där kunde inte göra något med rådde oss att kontakta vc direkt på måndag morgon. Sålunda följde vi rådet varpå jag fick mig en avhyvling i luren. Man kan faktiskt inte bara skicka patienter till vc så där, det ska jag ha klart för mig. Dessutom får de skicka remiss från akuten om han ska dit. Jag kontrade med att de är hans vc och således också hans husläkare. Kvinnan i luren fräste att min sambo faktiskt inte var listad där, fastän han fått lista sig är två gånger om tidigare. Efter en stund hittar hon honom och fräser att tidigaste akuttiden de har är på onsdag.
Själv hade jag en dust med dem när jag försökte jaga husläkare till oss. Ingen visste nåt, ingen kunde svara och då och då la man på luren i örat på mig när jag krävde ett svar. Till slut hotade jag med att gå till tidningen. Då blev det fart på dem!
Samma vc menade på att de faktiskt inte har tid för vanliga urinvägsinfektioner när jag var 16 år, livrädd och kissade rent blod. Det var också samma vc och mycket otrevligt försökte skicka hem en äldre herre som kom direkt dit med svåra bröstsmärtor. "Vad ska jag göra åt det?" frågade sköterskan i luckan. Man måste ju ringa innan... Hon rådde honom att istället åka till Danderyd. Det var först när en annan patient reagerade som hon hämtade en läkare som direkt skickade honom i prio ett ambulans vidare till akuten.
Så, är du otrevlig och helt utan medicinsk utbildning, sök jobb på Vårdcentraler i Järfälla. Du kan ha god chans!