Inlägg från: azofia |Visa alla inlägg
  • azofia

Vårdcentralen - en orgie i otrevlighet!

Håller med dig,jag har fått rådet av en VC i Järfälla att vänta ut en urinvägsinfektion och istället dricka massa vatten. Mm, troligt. Hade så ont så jag inte kunde sitta ner ens en gång.
    Ringde till närakuten istället och fick en tid där omgående. Då hade jag tur att infektionen inte gått upp i njurarna...

Försökte boka tid åt min sambo för misstänkt borelia. Han var då på väg hem från en tjänstresa på Estland. Deras råd var att antingen söker han vård i Estland (trots att han då satt på flygplatsen och det hade tagit längre tid att söka upp vård där än att åka hem rakt till en läkartid hemma) eller åka till akuten.
    Så jag ringde Danderyds akutmottagning som de hänvisat mig till och frågade om det verkligen var nödvändigt att sätta sig hos dem och vänta på ett enkelt blodprov. De bara skrattade och sa att personen som sagt det hade så fel så det fanns inte.
    Så vi fick då åka till en närakut i Bromma istället, de var så snälla så de hjälpte oss ändå, trots att min sambo inte hör till deras område.

Är minst sagt less på situationen.

• azofia
    Svar på #8
    Helt korrekt, hahaha!

Däremot så är jag mycket nöjd med bemötandet från distrikssköterskor och läkare där (när man väl lyckats tjata till sig en tid).
Svar på tråden Vårdcentralen - en orgie i otrevlighet!