• misa67

Arabisk man

Själv är jag gift med en iranier och vi har två barn tillsammans. Idag har vi varit tilsammans i 18 år.
    Har aldrig upplevt att han försökt bestämma över mig på nåt sätt. Han är mer som en svensk. Var tidigare gift med en finne (är själv från Finland) och han misshandlade mig dagligen. Så idag spelar det ingen roll varifrån man är, bara hur man själv är som person och vilka värderingar man har här i livet.
    Jag kanske bara har tur att han är likgiltig med mig. Vi har våra egna vänner och vår egna tid. Annars skulle det inte fungera. Vi visar varandra respekt.
    Så jag kan inte ge dig några garantier att din kille är lika snäll och förståndig som min.
    P.S. Jag hade även två barn sen tidigare som han och hans släkt accepterade.
    Men önskar dig all lycka vad du är beslutar.

• misa67

Anonym (orolig) skrev 2008-07-16 18:41:12 följande:

Hörde någonstans att om man får barn med en muslimsk man så blir hans barn muslmer??? :O Han är ju iofs inte troende men född muslim...
  • misa67
    Svar på #13
    där har du fel... har barn med en muslim men våra barn är kristna... barnen går efter mammas tro... vi bor ju i Sverige...
  • misa67
    Svar på #21
    Tack själv... nja... nå är han väl troende men inte på det sätt som man ska HAHA... han dricker äter griskött ja han gör allt som vi "vanliga" döende. Nyss var vi hos han bror på besök i Göteborg och han är likadan som min man. Vi skojar massor med varandra.
    Om jag ska vara ärlig då skulle inte min man klara sig själv med våra döttrar... dom kör över han totalt. Så om du vill vara tillsammans med killen då ge dig inte. Alla killar försöker bestämma över sina tjejer... det är deras natur :D
    Och vill du veta mer eller bara prata då är det bara skriva :)
  • misa67
    Svar på #27
    Det har jag då aldrig hört men kan vara sant. Men i stort sätt har det ingen betydelse. Just nu är dom kristna. Och när dom blir myndiga då får dom bestämma själva vad dom vill vara :)
    Min man bryr sig inte och det gör inte jag heller så länge barnen mår bra. Det är inte tron som gör oss lyckliga :)
Svar på tråden Arabisk man