Inlägg från: Anonym (olika) |Visa alla inlägg
  • Anonym (olika)

Arabisk man

Har en arbetskamart som är gift med en kille från irak. Det funkar lika bra/dåligt som vilket annat förhålande som helst. eftersom han var flykting så fick hon själv åka till irak och träffa hanns släkt för att bli godkänd som fru. Tufft. Hon kunde inte arabiska och dom kunde knappt engelska. han är skild en gång och det har inte varit nåt problem på det sätt som din oro vill förmedla.

har även en kompis som träffade en marockan i sin ungdom. Svartsjuk och lömsk han har haft det jättejobbigt.

Egentligen är det nog som de flesta andra. MAn vet aldrig men jag förstår din oro. En oro som bygger på okunskap och dåliga erfarenheter. Om man läste böcker om svenska män som misshandlar och kontrollerar så skulle man kanske inte våga gifta sig med någon..för man vet ju aldrig.

Men visst olika kulturer kan ställa till probelm å man bör nog vara medveten om det. Prata med honom, hans släkt, Var ärlig. skynda långsamt.

Själv har jag träffat en irkaier som jag pratat med på msn. JAg åkte hem till honom över en helg. Förmodligen helt vansinnigt ur en massa aspekter. Han är snäll coh trevlig och svara ärligt på mina frågor. Ingen av oss vill ha en relation så men vi trivdes bra ihop. Kommer att träffa honom igen.

• Anonym (olika)

pratade med min irakiske vän om detta i veckan när vi träffades. Han sa att det mesta beror på killen. Hur stort inflytande han tillåter släkten att ha. Min vän har bott 13 år i sverige. Kan dircka alkohol men äter inte griskött, men det är ju en baggis.

Det viktigaste är nog vad killen står för. KOlla hur han sätller sig i dina olika frågeställningar. Alla männsikor är olika.

• Anonym (olika)

Min arbetskamart jobbar som diakon inom svenska kyrkan. Hon är gift med en muslim från Irak. Det funkar alldelses utmärkt. Det handlar om respekt rätt mycket tror jag.

Svar på tråden Arabisk man