Tips på Smoothies?
Någon som har tips på goda och nyttiga smoothies?
Någon som har tips på goda och nyttiga smoothies?
Lätt vaniljyoghurt o jordgubbar. Kör med mixerstav tills jordgubbarna är borta. Drick o njuuut
Lätt vaniljyoghurt, lite mjölk, passionsfrukt och hallon.
Hur mumsigt som helst...
1 liter tranbärsjuice (jokks)
300 gr frysta bär (valfritt vilka man vill ha, men till exempel jordgubbar är ju allti gott)
2 avokadosar
MIXA! Dee e mumma de =)
ska jag prova=)
tänkte börja dricka smoothies till frukost varje morgon nämligen=)
Jag mixar det jag har hemma.
Frysta bär tillsammans med yoghurt eller mjölk. Väljer jag naturell yoghurt är det bra att ha lite socker i. Har jag banan i blir det matigare och då är det bra att mixa med mjölk istället för yoghurt.
yoghurt, banan och kallt bryggt kaffe. toppa med lite kakao. mums!
Lätt vanilj-yoghurt, frysta hallon, banan, ev fryst mango, lite mjölk o is. Mixa med mixerstav o drick direkt!
Vi brukar göra med naturell youghurt, kiwi, banan, hallon, blåbär och passionsfrukt. SÅ gott!
(Vi brukar ha frusna bär, lättast, smidigast och billigast, om man inte plockar själv i skogen.)
två gröna äpplen (granny smiths)
tre selleristjälkar
en bit färsk ingefära (brukar ta storlek sockerbit)
saften av en lime
1,5dl fryst spenat (gärna willys hela bitar spenat och inte hackad)
1dl äpplejuice eller annan juice man har hemma (inte apelsin för det passar inte riktigt ihop)
grovhacka allt och mixa i en mixer!!
Mycket nyttig och smoothieaktig trots saknaden av mejeriprodukter
(lärde mig den av den lite läskiga hälsogubben på Operah)
glömde en sak...
serveras iskall med isbitar!
Vaniljyoghurt, från Valio den är godast.
Blåbär- frusna
Hallon- frusna
Linfrön ca 2 msk till 3-4 dl smoothie.
Blir kalas! Gott, mättande och kallt!
Kan man inte bara mixa bär, eller måste man ha yogurt i??
Blär väl lite "Vattnig" utan yogurt kanske?!
Jag har börjat dricka till frukost ganska nyligt och de ja tycker är godast...just för tillfället är:
1 banan
1-2 dl vanilj yougurt
2-3 msk linfrö
2 dl frysta hallon
2 dl mjölk
Nu är detta ca mått, brukar hälla på te ja tycker konsistensen känns bra.....det blir ju ca 2-3 stora koppar men de känns som en ganska bra frukost faktiskt =)
Ååå, jag ÄLSKAR smoothies av stora mått....Jag brukar mixa en varsin till min bonusson och mej när vi är akutsugna på nåt gött....
Jag tar VALIO vaniljyoghurt, frysta hallon en hel drös, lite florsocker och en halv banan....mixar det slätt och sen sitter vi i soffan och bara sörplar i oss det gottiga....;)
Min dotters (och min) favorit är: naturell yoghurt, banan och mango (ICAs frysta är helt perfekt). Du behöver inte tina mangon. Det blir kallt och gott. Och lagom sött men nyttigt. Vill du ha den mer "matig" mixa i lite havregryn, men då måste du dricka den direkt. Annars går den bra att ha den i kylen eller med i en kylväska som mellis (om du har barn).