Inlägg från: leende guldbruna |Visa alla inlägg
  • leende guldbruna

LCHF tråden 3

Ang motion så försöker jag gå mellan 30 min å en timme varje dag.
    idag blev det 40 min

Har diskbråck å ser ut som en u makaron åt sidan.gör jätteont så jag måste spara krafterna till jobbet .har ett fysiskt jobb på kyrkogården.
    men mitt mål e att gå ner så jag kan börja på line dance snart.Det är jätteroligt å svettigt

• leende guldbruna

Tjohoo!!

Gått ner ett kg första v!!

Funkar jättebra. men har dragit ner på kotletterna.men blomkålen fortsätter jag med fast idag provade jag "moset" med broccoli istället.t o m killarna vart sålda på den var å handlade typ ölkorv idag fast chorizo smak 0-1 kolh / 100 gram utifall att jag blir sugen.fast jag har inte varit det hitills.
    Jag stinker oxå apa i munnen skönt att det kanske går över,lever på hoppet .
    lycka till !!

• leende guldbruna
    Maddisen80 skrev 2008-08-11 11:54:53 följande:
    Grattis till din viktminskning,det är ju jättebra jobbat, härligt att det gå bra leende guldbruna skrev 2008-08-10 18:35:05 följande:
    Tack tack!!
    ja känns helt underbart, gått ner ett till

hur går det för dig?

motionerar du??
  • leende guldbruna
    Muminski skrev 2008-08-12 20:00:23 följande:
    Jaa skittrist och ont! Men jag är själv skeptiskt till doktorns diagnos... men men... ska utredas vidare... har ju haft ont sedan februari men tränat och promenerat som en toka för att alla sagt att det ska bli bättre men det har det inte blivit.  Jobbigt när lillen ska bäras o kånkas på.
    jag har oxå diskbråck

men varför tror du inte att det e det??
    andra gången jag har det op 01. så e ganska less redan nu å lite skrajsen oxå. fått samma tips som dig samt vikt nedgång. ???
  • leende guldbruna
    Muminski skrev 2008-08-15 15:26:34 följande:
    Jag har mer problem med själva skelettet känns det som, att det är något knas med "gångärnet" där benet sitter i sätet och bakbenet, men jag erkänner lite ont i ryggen har jag ju oxå. Doktorn tyckte inte att jag var överviktig när jag träffade henne men jg har ett bmi på 27. Eftersom jag är tung i mig själv behöver jag träna mycket för att få en bra stabilitet i kroppen. Då kan några kilo hit och dit vara avgörande.Förstår att du är less, men numera vill man inte gärna operera diskbråck.. ja om man inte kan kissa och sådant så gör de ju det..annars är det just träning och pillertrillande som gäller.
    jaaa precis där gör det ont på mig oxå.inne i skinkan lixom.
    jo jag vet att de inte op,vill inte det heller ,men trött på att gå omkring med smärta.

jag har ingen smärta i ryggen alls.men dom tror att det kommer därifrån iaf, jaja får se ,har magnet röntgat i tisdags.
    iaf e jag glad att det funkar så bra med LCHF.

Fast jag har inet alls fattat varför coleslaw inte ska va bra.den innehåller ju majjonäs å yoghurt.egen gjord alltså.

jag gjorde en jättegod shake igår till mellis med barnen.
    turkisk yoghurt, isbitar, blåbär, lite banan å grädde tog min portion 2 dl å la i lite fruktsocker till killarna ,mums.

lycka till allihop!!
  • leende guldbruna
    Muminski skrev 2008-08-15 15:41:53 följande:
    Va?? Har du?? Men vad tusan... ska man alltså våga lita på en doktors diagnos? Ska på röntgen i november men läkaren sa att man inte ser ngt diskbråck på vanlig röntgen. Dock är hon rätt så säker på sin diagnos.Men hur ska jag kunna träna när jag inte kan gå eller vara aktiv några längre stunder utan att det gör ****censur**** ont?
    nej vanlig röntgen visar inte be om magnet röntgen!!
    ja träna kan du sen du pepprat kroppen med morfin likn preparat, inte kul
    här i gävle har de 4 mån kö till magnet röntgen ringde stockholm -löwenströmska å fick komma efter 5 dgr, väntar på resultat nu. tjatar å tjatar -härnäst om sjukskrivning ,jobbar på kyrkogård -krattar,rensar ogräs mm . ja du hör det går ju inte!!

måste be om starkare med ,för de här hjälper inte nå mer men det e lite läskigt när man har småbarn hemma e ju så trött då.

ja ja lycka till med smärtan å tjata på.

ska kolla om det var ok med blåbär nu, e sugen på en till grädd drink
  • leende guldbruna

oj det var inte så bra-får ta hallon ist å hoppa över banan oxå

men det var inte så mycket blåbär får jag trösta mig med!

• leende guldbruna

Mary Cherry skrev 2008-08-16 12:17:14 följande:

Boktokig: Lustigt att du skrev det för jag vägde mig imorse och har inte gått ner nånting sen i måndags. Förra veckan gick jag ner 3,4 kg men det lär ju bara ha varit vatten då. Jag funderar på att börja viktväkta istället, jag gör det här för att gå ner i vikt och då vill man ju se resultat. Egentligen gillar jag inte alls vv.
    lustigt, jag e inne på samma tankar ,hållt på 2 v å gått ner 2 kg.inte fuskat en enda dag å går en timmes promenad varje dag plus cykeln till dagislämning ca 15 min bort.
    tycker det e lite lite. samt att det e så svårt med ...*viskar* 2 an.
    (inte på 4 dar nu.)
    tycker att jag äter mycket fett,smör grädde,bacon samt avokado.lite trist fast det går jättebra så vill jag gå ner i vikt.vet inte vad felet e ??
  • leende guldbruna
    Egensinnig skrev 2008-08-15 20:29:35 följande:
    Kaiza o Leende guldbruna - jag fick diagnos diskbrock i ländryggen för 2 år sedan ( 3 stycken!!) Och till mig sa de att smärta är iten farligt - träna ändå. Hur knäppt det än lät så stämde det. Fick tag på en sjukgymnast som gav mig ett 20 min program som jag körde hemma på golvet varje dag. med stor möda i början men till lsut funkade det. Fick dessuotm en övning som jag skulle göra en gång i timmen under vaken tid för att avlasta diskbråcken. Otroligt effektivt.Hade precis samma symptom som ni beskriver. Nu har bråcken självläkt. har fortf kass rygg men itne så akutont som då.
    min träning består av promenader,har oxå hört att smärta inte e farligt,men kan man inte så är det ju så.så länge smärtan e så stark att benen viker sig så avstår iaf jag från hårdare motion.

det finns oxå dom som e av annan åsikt: smärta är kroppens signal på att ngt e fel å då ska man inte utsätta den mer nödvändigt.de anser att vid diskbråck ska man ligga i sträckbänk för att avlasta diskarna,ja inte hela dar alltså.
Svar på tråden LCHF tråden 3