Inlägg från: leende guldbruna |Visa alla inlägg
  • leende guldbruna

LCHF tråden 3

Ansapansa skrev 2008-08-16 14:38:50 följande:
    vilka grönsaker äter ni? har läst om olika grönsaker i begränsad mängd,men vad betyder det? jag blir galen jag fattar inte, och så är jag så orolig över att jag äter för mycket. i går åt jag2% kollisar28% protein66% fett5% alkoholdet blev 2168,45 kcal. är detta okej eller är det för mycket?jag och sambon har varit ute och cyklat i 1h och 20 min ,,jobbigt som tusan men skönt!
    Jag äter blomkål,broccoli,vitkål,lök med massa grädde till och ibland gurka å tomat å isbergs sallad.
    slutat med frukten men ätit bär 2 ggr på 2 v.
    och du? vad äter du för grönt?
  • leende guldbruna
    Boktokig skrev 2008-08-17 12:31:25 följande:
    leende guldbruna skrev 2008-08-16 18:10:47 följande:
    Haha, känner igen det där med nr 2 med Just det där med att man står still ett tag, kanske beror på att kroppen ställer om sig på något vänster. Att tappa vätska går ju i regel fort, det är ju resten som tar tid.Mätte mig i morse och jag är ca 2 cm mindre runt midjan än för några dagar sedan, så det är ju alltid något. Kanske man stirrar sig lite blind på vågen ibland?
    åhh vad skönt!! tycker jag läst om konsistens men inte utebliven.

jaa det skrämmer mig om det första man tappar e vätska å jag gått ner 1 kg i veckan och det är vätska så ger jag upp

iaf så har jag fått grejjerna idag å det kanske e svaret på att det går så långsamt. orkar inte mäta mig å känner ingen skillnad.

försöker stå ut då jag inte har ngt sug efter nåt. tycker det går bra, men det har med värk tabletterna å göra.

men vad kul att du känner å ser skillnad
    hur mycket vill du gå ner??
  • leende guldbruna
    Muminski skrev 2008-08-16 19:51:33 följande:
    Å napprapaten jag går hos ger inte mycket för vare sig sjukgymnaster eller läkare... så man undrar ju var kan ska vända sig.Att ha så ont så att benen viker sig är inte det lättaste om man ska träna. Det låter inte bra och känns FEL att träna när jag har såhär ont, men promenerar det gör jag ofta dock i varierat tempo.Någon som testat mbt skorna?? (Tror jag de hette) De är rundade sulor så de förebygger ryggvärk.. Det var lite ot.Nykterist, javisst. Tog min sista (rejäla) fest i december 2006. Efter det har det väntats barn och ammats barn. Jag har suktat efter cider ett tag nu, det enda alkoholhaltiga jag dricker, men det är inte särskilt LCHF så jag avstår ett tag till. Jag tycker att det är skitsvårt med mängderna men jag försöker använda mitt sunda (hähä) förnuft. I morse åt jag brieost och salami till frukost och fick panikont i magen.. så efter det gick jag nog ner ett kilo till Nu är jag våldsamt sugen på sura nappar... ruskigt sugen... men jag härdar ut och visualiserar hur jag blir smalare för varje dag som går..håhåjaja...
    tycker du ska lyssna på kroppen,du hinner träna sedan, promenader räcker gott.

ja man vet varken ut eller in när de proffsiga inte ens litar på andras kunskap.men så kan det nog vara olika oxå. man kan ju tydl ha diskbr utan att ha smärta sååå.

hur mycket har du gått ner?? på hur lång tid?? vade det för salami du äter?
  • leende guldbruna

har gått ner 4 kg på 20 dgr å killen som äter samma som jag fast med kohydrater (alltså alla gräddiga såser samt pasta ) har gått ner 6 kg!!! han delar ut tidn på natten sedan lika lång tid men iaf det e ju jag som behöver gå ner!!!

Iaf så går det jättebra,mår bra . idag ska vi på kalas å jag har bett svärmor lägga undan bara fyllning åt mig så jag inte behöver äta smörgåstårtan -hon gör jättesmarriga

funderar på å göra ostchips å ta med så jag kan äta något till-eller halloumi.

är ganska ofta nåt fel på fl när jag ska in på kvällarna -därav de långa uppehållen.

• leende guldbruna
    Maddisen80 skrev 2008-08-24 16:25:11 följande:
    Grattis till din viktminskning,det är ju jättebra jobbat. hur är läget med dig leende guldbruna skrev 2008-08-23 14:24:11 följande:
    Idag är det bättre själv då?? läste om dina allergier-DU e duktig!!

Igår alltså vilken dag,fy f-n! Ingen frukost-inte hungrig till lunch revbensspjäll-stressad 3 tim senare får jag världens migrän gör ont tom i nacken.kräks sover till kl 21.oo. äter en banan aja baja jag vet men var fortf hungrig å illamående.sover vidare till 05.00.

idag mår jag toppen.åt finn crisp med ost å smör till frukost. nu ska jag på kyrkans "kick off" i gävle med 700 medarbetare med lunch ,middag med underhållning mm HÅLL TUMMARNA ATT JAG KLARAR DET!!
  • leende guldbruna

ja så var kyrkans medarbetar dagar över . men det var inte så mycket frestelser som jag trodde det skulle va.
    "fuskade " lite när de andra åt efterätt å kakor så åt jag frukt.tur jag hade med mig det. idag fick jag hoppa över lunchen å gå på stan ist,det bjöds på chili con carne,våga inte chansa. blev kebab sallad ist. har stått still lite igen, men jag har ju inte mått så bra å därmed inte ätit ordentligt.

trevligt å läsa om allt ni varit med om.spec simningen

Imorgon åker fam iväg å bor på hotell å myser,blir nog kebab sallad då oxå.å då ska vi bubbla lite.vi får inte med mellan killen bara.
    men det e helt otroligt så bra denna diet funkar -jag har inte varit SUGEN ni vet så där så man kan döda ngn för å få en choklad bit. nä inte en enda gång.känns jättebra. bara mitt ryggonda ville släppa

• leende guldbruna

har varit å köpt cocos fetter men jag tog den billiga 95 kr .är det ngn som vet vad det var för skillnad? hon på hälso kosten visste inte å den andra burken kostade 218 kr.

jag tog en glasburk med brun etikett.
    det amakar iaf inget så jag tar det på allt jag äter där det inte ingår smör. få se om det blir lättare nu.
    fortf sur för att killen går ner mer än mig fast han äter fett och MASSA kolhudrater.

lycka till alla tjejjor!! för visst e det inga grabbs som hänger här....

• leende guldbruna
    Bobbenn skrev 2008-08-31 17:27:36 följande:
    Min man väger mkt mindre än mig och han tränar och har massa muskler Vad har ni cocosfett till?
    det ska tydligen smörja så 2: an får lättare (du vet ,hmmm)
    och så ska man ju äta mycket fett å då e det ett nyttigt fett å tillsätta som inte smakar ngt.inte så lätt att sitta å äta smör direkt ur pkt
  • leende guldbruna
    JewelGirl skrev 2008-08-31 17:35:44 följande:
    Kokosfett är ett enkelt sätt att få i sig mer fett. Man har det i te eller kaffet till exempel som vanligtvis inte är fett alls. Sen kan man säkert göra annat med kokosfettet oxå men det är vad jag använder det till.Pass på bara! För mycket fett (vilket som) och man kan få diarre.
    vilket kokos fett använder du??
  • leende guldbruna
    Muminski skrev 2008-08-31 14:53:05 följande:
    Hoho...Hur går det för er??Grattis till er som gått neråt och är ståndaktiga mot helg gottandet Viktmässigt står jag nu stilla...det är trist!! Däremot så kommer jag i mer och mer smaliskläder. Underbart!Igår var jag ute på fest, första gången på 2 år faktiskt. Drack 3 light cider, vet absolut inga värden för dem men tänkte att de nog är bättre än den vanliga cidern. Det blev ingen jättebaluns utan lagom trevligt Inatt testade jag om jag "ramlat" ur ketosen och det fanns inga ketoner kvar i urinet. I morse tog jag en riktigt lång promenad i hastigt tempo, så hastigt som onda ryggen tillät. Detta på fastande mage och sedan gick jag ner i gymet i källaren och körde ett pass. Min tanke var att köra slut på kolydraterna och jag lyckades för efter någon timma blev stickan mörkt lila igen
    Men vad roligt med fest!! jag var bort bjuden men jag isolerar mig fortf ,fast jag inte e sugen så vet man inte vad det e för frestelser när man e borta.
    Ja spriten går inte alls med mina morfin tabl, så jag får vänta, annars känns det bra ska väga mig imorgon,tror inte jag gått ner så mycket denna v.0,8 eller ngt sånt.
Svar på tråden LCHF tråden 3