• Thalis

Ni som är adopterade, ser ni er själva som invandrare?

Umm Elias skrev 2008-08-09 23:37:45 följande:
    Härligt =D!!! Vad glad jag blir att äntligen träffa en adoptivförälder som respekterar sitt barns kulturella identitet! Vad kommer hon ifrån o vad heter hon (om jag får fråga =)?!

Grattis då har du kommit till ett forum där alla föräldrar respekterar sina barns identitet
    Visst är det härligt!!!

Som flera har skrivit så finns det lag på att barnet ska ha kvar minst ett av sina ursprungsnamn.

Sen tycker jag att det är tråkigt och väldigt fördömmande av dig att anta att vissa adoptivbarn får "svenska" efternamn pga föräldrarnas egoism!
    Hur roligt tror du det är för barnet att ha sitt ursprungsnamn kvar om det låter/skrivs som ett skällsord i det nya landet?

Sköt ditt eget,så slipper du rynkor
  • Thalis
    Thalis skrev 2008-08-09 23:44:42 följande:
    Grattis då har du kommit till ett forum där alla föräldrar respekterar sina barns identitet Visst är det härligt!!! Som flera har skrivit så finns det lag på att barnet ska ha kvar minst ett av sina ursprungsnamn. Sen tycker jag att det är tråkigt och väldigt fördömmande av dig att anta att vissa adoptivbarn får "svenska" efternamn pga föräldrarnas egoism!Hur roligt tror du det är för barnet att ha sitt ursprungsnamn kvar om det låter/skrivs som ett skällsord i det nya landet?
    svenska namn skulle det stå i förra inlägg.
  • Thalis
    Umm Elias skrev 2008-08-09 23:49:34 följande:
    efternamn? Jag pratar om förnamn.
    Om du läser inlägg nr 92 så förstår du att även jag menade namn!
  • Thalis
    Umm Elias skrev 2008-08-09 23:52:51 följande:
    ok. så vad annars utom föräldrarnas egoism ger dem rätt att byta namn på sitt barn ?
    Kanske rätten att vilja skydda sina barn?
    Rätten att låta barnen förstå att de hör hemma hos dem?
  • Thalis
    Umm Elias skrev 2008-08-10 00:00:41 följande:
    skydda barnen från sitt riktiga namn?! *fattar inte*Varför skulle inte barnet höra hemma hos föräldrarna med sitt riktiga namn?
    Nä det är mycket du inte fattar och ändå så uttalar du dig.....
  • Thalis
    Umm Elias skrev 2008-08-10 00:06:31 följande:
    varför berättar du inte istället, varför ska man skydda barnet från sitt riktiga namn?!
    Skulle det spela någon roll? Du har i alla dessa  inlägg skrivit låtit som en repad skriva!
    Du upprepar samma sak hela tiden som om du vill hjärntvätta oss...
  • Thalis
    Umm Elias skrev 2008-08-10 00:07:52 följande:
    Öh, precis tvärtom. Lär barnen deras rätta jag och lär dem att deras etnicitet har ett värde. Ta inte ett barn från sitt land, byt namn och radera ursprunget.Tror du behöver tänka lite på vem som beter sig rasistiskt. Den som raderar ursprunget eller den som vill framhäva vikten av det?
    Varför inte att låta barnen veta att de har ett eget värd som inte är knutet till det land de föddes i?
    Tycker faktiskt att du bör läsa lite mer om adoption, lära dig att adoptivbarn är individer som har olika behov när det gäller allt!
    Visste du att det finns adoptivbarn som mår dåligt och blir rädd av att höras talas om ursprungslandet eller om det hör ursprungsspråket?
    Tycker du att föräldrarna till dessa barn ska tvinga på dem ursprunget?
  • Thalis
    Esperando skrev 2008-08-10 00:05:17 följande:
    Det verkar som du hoppat in i fel forum...för även om jag inte är tjenis penis med alla här inne...så kan jag heeeeelt ärligt säja att alla som skriver inne på adoptionsdelen är väldigt måna om att sina barn ska veta sitt kulturarv mm mm.
    Så vitt jag vet så har adoptivbarn rätt till modermålsundervisning ...
  • Thalis
    Thalis skrev 2008-08-10 00:15:26 följande:
    Så vitt jag vet så har adoptivbarn rätt till modermålsundervisning ...
    ops citerade fel inlägg!
    Sorry Espe Generad
  • Thalis
    Umm Elias skrev 2008-08-10 00:24:52 följande:
    haha, nu tröttnar jag på dig. Kan det vara så att du tar åt dig så mycket för att du vet med dig att du gjort vad jag beskriver att adoptivbarn mår dåligt av?
    Och vi är flera som tröttnar på ditt okunskap!!
    Det sådana som du som sprider osanningar och okunskap om adoption .
Svar på tråden Ni som är adopterade, ser ni er själva som invandrare?