• Thalis

Ni som är adopterade, ser ni er själva som invandrare?

Umm Elias skrev 2008-08-10 00:30:11 följande:
    haha, ja jag sprider osanningar för att jag berättar hur adopterade som jag har kontakt med mår. öh...ok........
    Du vet mycket att du har skrivit många inlägg där det står att vi gör ditten och datten!!
    Sköt ditt eget,så slipper du rynkor
  • Thalis
    Umm Elias skrev 2008-08-10 00:15:26 följande:
    jag tror ni är rädda att ge för mycket av barnets kulturella identitet av rädslan att förlora ert barn. Tro mig det är inte vad detta handlar om, att veta sitt ursprung och vem man är gör människan tryggare och starkare självkänsla. Det ger ven er starkare familjeband.
    Pratar du fortfarande om de adopterade du känner eller om oss när du i detta inlägg skriver "ni"?
  • Thalis
    Mara skrev 2008-08-10 00:39:45 följande:
    Umm Elias har ju redan applåderat dig, så det är helt säkert oss andra som menas.
    Ja,men bara för att hon filtrerade bort sarkasmen....
    Sen behöver jag inte någons applåder,ännu mindre hennes.

Och bara för det så betyder det inte att jag inte får ifrågasätta hennes vrickade åsikter/anklagelser,eller hur?
  • Thalis
    Thalis skrev 2008-08-09 23:16:22 följande:
    Då är du välkommen att träffa min dotter Nog blir hon den första adopterade som uppfyller dina krav ...
    Detta var det jag skrev  och sarkasmen var från min sida.
  • Thalis
    Mara skrev 2008-08-10 00:49:32 följande:
    Oj, du missuppfattade nog mitt inlägg. Jag var lite ironisk.
    ops sorry verkar som om att även jag filtrerar idagGenerad
  • Thalis
    Umm Elias skrev 2008-08-10 00:50:51 följande:
    aha, så med andra ord ljög du i inlägget?
    Om du vill tolk det så.......
  • Thalis
    Umm Elias skrev 2008-08-10 00:54:56 följande:
    att ljuga är en annan sak. Personen skrev att hennes dotter uppfyller faktumet (som jag skrve innan) att inte blivit ifråntagen sitt namn eller ursprung och nu var det inte sant. Det kallar jag lögn inte sarkasm. Å andra sidan har jag alltid haft svårt att förstå både ironi och sarkasm eftersom jag anser det vara sätt att uttrycka sig när man inte vågar säga vad man tycker rakt ut (vilket jag aldrig behövt eftersom jag är trygg i mig själv och säger vad jag tycker.)
    *ASG*
  • Thalis
    Umm Elias skrev 2008-08-10 00:58:00 följande:
    att ha vetskapen om att det finns adoptivföräldrar som är villiga att göra allt för sitt barn gör att jag kan lämna tråden med lugn för natten. Blev orolig för barnen hos de föräldrar som tillbringat de senaste timmarna med att försvara dem som raderat barnets ursprungskultur.Om ni nu hade gått dessa föräldrakurser borde ni hålla med mig, inte tjafsa emot mig.Godnatt och ha en fortsatt trevlig helg! (speciellt du Indras dotter!)
    God natt!
    Sov lugn med vetskapet om att vi föräldrar gör det som är bäst för våra barn
  • Thalis
    Esperando skrev 2008-08-10 00:59:44 följande:
    ..nja..tror nog hon menade att hennes dotter blir nog den första som du träffar som unviker från din teori...Henns dotter har absolut behållt allt från sitt ursprungsland..Det garanterar jag dig. Fast jag måste bara också påpeka vad jag anser om sarkasm och ironi...det är så kul!! Det bästa jag vet är när folk är sarkastiska ...och ännu mer skrattar jag när folk inte fattar. Men humor är ju olika.Umm Elias skrev 2008-08-10 00:54:56 följande:
    Visst är det kul!!
  • Thalis
    Umm Elias skrev 2008-08-11 20:46:22 följande:
    Tyvärr är det nog så att det inte är jag som är hjärntvättad utan andra som inte förstår var de kommer ifrån :(
    Men om utlandsadopterade känner sig som svenskar,så är dom svenska!
    Varken du eller någon annan har rätt att välja vilken nationalitet de känner samhörighet med!
Svar på tråden Ni som är adopterade, ser ni er själva som invandrare?