• Anonym (dental)

    hur länge kan man gå med klamydia?

    hur länge kan man gå med klamydia utan att veta om det? flera år eller?

  • Svar på tråden hur länge kan man gå med klamydia?
  • Michisen

    Ja, eftersom klamydia inte nödvändigtvis ger några symptom, det kan ligga som en så kallad "tyst sjukdom" och ändå vara smittsam under tiden.
    Det är därför det är väldigt bra att gå till STD-kliniken och kolla så man inte har några myror i trumpeten eller är frisk i fisken då och då, speciellt eftersom obehandlad klamydia hos kvinnor kan leda till sterilitet.


  • Anonym (Jag)

    Jag hade klamydia i 1,5 år utan att veta om det. Hade inga symptom alls öht!

  • Anonym (dental)

    men du tog inga tester heller alltså?
    Anonym (Jag) skrev 2008-07-15 22:06:22 följande:


    Jag hade klamydia i 1,5 år utan att veta om det. Hade inga symptom alls öht!
  • Anonym (nettan)

    hade klamydia i minst 1 år innan jag testade mig för det. hade inte tänkt testa mig men skulle hämta nya p-piller så passade på då.
    hade inga teckan alls på att jag skulle haft det.

    fick den igen en gång och vet inte hur länge jag gått med det, man i alla fall 6 månader.

  • Anonym

    Min mamma hade det i 10 år innan de kom på vad det var för fel på henne. Hon var sjuk och ingen visste varför hon mådde så dåligt..
    hon blev steril.

  • Anonym (japp)

    Ja jag hade det i 2½ år och det upptäcktes då jag blev gravid och jag visste absolut ingenting.

  • Anonym

    Vart går man för sådana här test? Vårdcentralen? Mvc? Förmodligen världens dummaste fråga..... sorry.

Svar på tråden hur länge kan man gå med klamydia?