Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

GI rivstart

Hejsan du ska äta 2 mellanmål om dagen ,på ena mellanmålet kan de vara 1 dl nötter eller en frukt eller smoothies.

Socialen skrev 2008-07-16 07:51:48 följande:
    Hej!Jag har hittat recepten till GI rivstarts första två veckor. Men det är inga mellanmål, stämmer det?
  • Maddisen80

Du få dricka max 5 koppar kaffe/te , är du sockerbereonde får du intedricka funlight för de trigga igång socker suget och hungern ,men har du inga problem med de så är de bara att dricka

Socialen skrev 2008-07-16 08:33:04 följande:
    Och hur är det med light drycker? Får man dricka dem? Eller är det bara vatten och kaffe/te som gäller?
  • Maddisen80

De ska vara blåbär,mango,smultron,hallon utan socker finns de.

Socialen skrev 2008-07-16 09:59:41 följande:
    Tack för hjälpen!! Får man göra smoothie på vilka frukter man vill? Det är ju socker i dem tänker jag..
  • Maddisen80

De tycker inte jag är mycke, för de på giviktkoll sa 1 dl nötter om dagen om man inte äter frukt. jo för frukt gör att de trigga igång sötsuget även kolhydrater

Kenzie skrev 2008-07-16 10:03:17 följande:
    Oj 1 dl nötter ger nog lite väl mycket kolhydrater för rivstarten. Jag tycker också att det är bättre att utesluta all frukt under rivstarten, speciellt om man är svag för sött. Frukt är socker och triggar lätt igång sötsuget rejält.
  • Maddisen80

Jo du får äta en frukt i rivstarten för jag ha pratat med ola och 1 dl nötter . avacado är en grönsak man kan göra guccamole med.

MajaLarsson skrev 2008-07-16 10:38:03 följande:
    ca 25 g nötter är okej som ett mellanmål har jag hört!I GI så får man inte äta obegränsat med fett, men i LCHF ska man äta desto mer!Frukt får man väl inte äta under rivstarten vill ja minnas att jag läst nånstanns?Men ägg, makrill, avocado (okej, det är en frukt), keso (tror jag), lite skinka eller en bit ost etc etc är nog okej!Observera att jag inte vet med säkerhet, detta är sånt jag snappat upp när jag läst nån tidning och kan inte garantera att det stämmer till 100%!
  • Maddisen80

Vad tur att man har dig här :) är du online på msn ?

ric69 skrev 2008-07-16 11:15:09 följande:
    Ännu en som vill dra in på nötter för ni tror det ger er för mycket kolhydrater. Nötter ger dig bra fetter och en näve nötter om dagen är okey. För lite kolhydrater om dagarna kan ge motsatt effekt på er som vill uppnå viktnedgång.Rickard
  • Maddisen80

hmm okis för affärerna har avacadon precis vid tomater,gurkan,isbergsallad mm

MajaLarsson skrev 2008-07-16 11:17:21 följande:
    avocado är en frukt har jag fått lära mig iaf
  • Maddisen80

Jo de är både frukt och grönsaker, för hittade denna informationen ,men de är rätt intressant tycker jag

Avokado, även avocado (från nahuatl ahuacatl; latin Persea americana) är en knytnävsstor stenfrukt eller grönsak med stor kärna. Växten tillhör familjen lagerväxter. Avokadoträdet blir 20 meter högt och har 12-25 centimeter långa städsegröna blad. Trädet tål inte frost och växer enbart i subtropiska och tropiska klimat. Ett normalt avokadoträd ger omkring 120 frukter per år.

Fruktköttet är mört och gult till ljusgrönt medan skalet, som ej går att äta, är grönt till mörkgrönt. Avokado äts vanligen rå, ofta i förrätter och sallader.

Ordet avokado kommer ytterst från ahuacatl på aztekernas språk nahuatl. Det betyder ordagrant testikel och kom till svenska genom spanskan. Frukten kallades förr även advokatpäron, då formen är päronaktig och på grund av en folketymologisk koppling till advokater. Ett annat namn var krokodilpäron eller alligatorpäron, då skalet påminner om krokodilers och alligatorers skinn.
    Innehåll

MajaLarsson skrev 2008-07-16 11:24:19 följande:
    det är nog olika, placeringen säger ju inget om vad det är. I "min" affär ligger avocaden bredvid päronen tex.Det kanske är en blandning mellan frukt å grönsak, så har vi båda rätt/fel!
  • Maddisen80

Det bero på vad du äter innan,äter du äpple och nötter och choklad så klart de rusa iväg staplarna

Kenzie skrev 2008-07-16 15:23:37 följande:
    För mig ger det för mycket kolhydrater, sen får du tro vad du vill. Jag känner min kropp och går inte ner i vikt med för mycket kolhydrater. Jag tycker inte att du behöver hänga i dessa trådar och komma med pikar och kommentarer, jag vet vad jag gör och har läst på tillräckligt mycket för att veta vad jag behöver. Tänk så mycket friskare västvärldens människor skulle vara utan dessa förbaskade kolhydrater. // Från en lchf-are som förändrat sitt liv med rätt kost.
  • Maddisen80

Jag tycker de är jättebra att du hänger här för jag får så bra hjälp från dig,saknar dig på msn

ric69 skrev 2008-07-16 18:40:54 följande:
    Jag är utbildad kostrådgivare och dessutom strongman. Du äter nötter för att få i dig rätt fetter och ingenting annat. En näve dagligen ger dig precis vad kroppen behöver. Det är lite synd att du påstår att jag inte ska hänga på dessa trådar, för så många fel som du gör! Du för gärna kalla nötter för vad du vill, men så felaktig fakta du ger ut nu.Rickard
Svar på tråden GI rivstart