GI rivstart
Hej!
Jag har hittat recepten till GI rivstarts första två veckor. Men det är inga mellanmål, stämmer det?
Hej!
Jag har hittat recepten till GI rivstarts första två veckor. Men det är inga mellanmål, stämmer det?
Och hur är det med light drycker? Får man dricka dem? Eller är det bara vatten och kaffe/te som gäller?
Hejsan du ska äta 2 mellanmål om dagen ,på ena mellanmålet kan de vara 1 dl nötter eller en frukt eller smoothies.
Du få dricka max 5 koppar kaffe/te , är du sockerbereonde får du intedricka funlight för de trigga igång socker suget och hungern ,men har du inga problem med de så är de bara att dricka
ca 25 g nötter är okej som ett mellanmål har jag hört!
I GI så får man inte äta obegränsat med fett, men i LCHF ska man äta desto mer!
Frukt får man väl inte äta under rivstarten vill ja minnas att jag läst nånstanns?
Men ägg, makrill, avocado (okej, det är en frukt), keso (tror jag), lite skinka eller en bit ost etc etc är nog okej!
Observera att jag inte vet med säkerhet, detta är sånt jag snappat upp när jag läst nån tidning och kan inte garantera att det stämmer till 100%!
De ska vara blåbär,mango,smultron,hallon utan socker finns de.
De tycker inte jag är mycke, för de på giviktkoll sa 1 dl nötter om dagen om man inte äter frukt. jo för frukt gör att de trigga igång sötsuget även kolhydrater
Jo du får äta en frukt i rivstarten för jag ha pratat med ola och 1 dl nötter . avacado är en grönsak man kan göra guccamole med.