Så trött på...
Otack samma tonåringar, som inte vill ett dugg..
Här åker vi på semester, åker till sommarland mm mm mm. Men ändå är det så TRISST!!!
Är verkligen allt så jävla trisst när man är 15 år???
/Trött
Otack samma tonåringar, som inte vill ett dugg..
Här åker vi på semester, åker till sommarland mm mm mm. Men ändå är det så TRISST!!!
Är verkligen allt så jävla trisst när man är 15 år???
/Trött
yep, det är oftast det. En kompis att ta med underlättar ju semestern för alla, men ni är ju redan många i familjen...
Ts, minns du inte hur det var själv o "hänga" me föräldrarna när man va 15 år usch o fy just då, men i efterhand när man e lite äldre ser man ofta tillbaka på dom minne man har me glädje och uppskattar dom
bättre att lämna dem hemma då kanske?
Stannade själv ofta kvar hemma i den åldern som djur/hus vakt, gjorde mig bättre på att ta ansvar å så. Aldrig att jag drog ihop fester eller så även om det kanske kan va lockande. Testa med de, kan va skönt med lite andrum i den åldern.
Jag fick inte vara ensam hemma när jag var 15. (jag var ändå det "duktiga" barnet, men föräldrarna trodde att det skulle komma okända människor som bröt sig in i huset och festade loss :-P). Så jag fick snällt följa med och det var oftast trååååkigt.
Prata med dottern/sonen om vad hon/han själv tycker och vill.
Kommer precis hem från bilsemester i Europa med 14 och 16 åring. Den yngre var sur nästan hela tiden, det enda som gällde var jakt på att koppla upp sig med laptoppen samt "när är vi hemma igen". Om man frågade om hur det var att vara med oss kom svaret kort: "halft". Man får väl glädjas åt det halva och planera för semestrar utan barn framgent? Tråkigt men man minns ju själv...
Min 14-åring verkar tycka att typ allt är trist men efter en vecka på landet och en vecka hos släkt sa han att "den här veckan ska jag bara vara positiv" så hans humör verkade förbättras av lite "tvångsumgänge" med familj/släkt. Annars låter han halvt döende när han svarar på tilltal... Om det inte är ngt som tilltalar hans önskemål, då är han såå glad och nöjd. Och snäll mot i alla fall sin minsta bror är han - tack och lov att det finns ngt att berömma honom för. Inte så rolig ålder den här 14-årsåldern. Snart komer nästa in i det...
JAG är 15 år och JA det trist att åka till sommarstuga, sommarland, etc. Tack och lov att jag får välja att vara hemma.
Hej..
15år är min dotter och hon är lite så nu också.
Skulle dock aldrig låta henne vara ensam hemma inte ännu iallafall..Man får väl försöka pussla ihop nåt väl där man åker som passar en trotsig tonåring (om det nu skulle hjälpa)..Man får trösta sig med att det går över *ler*