Jag har telefonfobi och nu vill potentiell arbetsgivare att jag ska ringa! Hjälp :-(
Jag är så irriterad på mig själv!
Tycker det är fruktansvärt jobbigt att prata i telefon, speciellt om det är jag som måste ringa upp! Det är bara med personer som står mig väldigt nära som det känns ok med, t ex min sambo, mamma och barndomskompis... Andra kompisar, släktingar, myndigheter eller okända är verkligen jättejobbigt!
Nu är det såhär att jag är mammaledig och har börjat titta efter jobb. Det ingår väldigt mycket telefonkontakt i det yrket som jag utbildat mig till. Jag fick ett tips av en kompis om ett företag som kanske ska anställa och så fick jag killens e-postadress. Så jag mailade honom och idag fick jag ett mail tillbaka. Det står bara att jag ska ringa på hans mobil.
Naturligtvis måste jag det, självklart får jag en bättre uppfattning om vad jobbet handlar om och han får en bättre uppfattning om mig om jag ringer.
Men det är så illa att jag funderar på att strunta i den här chansen bara på grund av denna jävla telefonfobi. Jag vill verkligen ha jobbet (sen hur stor chans jag egentligen har även om jag ringer, det vet jag inte). Sen blir det ju inte bättre av att jag är mammaledig och alla barnen är hemma.
Vad ska jag göra Eller rättare sagt HUR ska jag göra...