Inlägg från: Anonym ((???)) |Visa alla inlägg
  • Anonym ((???))

magsäcksoperation?????????

En fråga bara?
    Hur mycket måste man ha försökt att gå ner i vikt för att göra en magoperation? Alltså jag är 18 år och mamma till en 2 årig kille . Jag gick upp 40 kilo ungefäär under graviditeten och jag är 1.60 cm lång och väger nu mellan 90-95 kg och känns som att jag gjort allt i 2 år för att gå ner i vikt igen men utan resultat! vill göra en magsäcksförminskning men tror inte att dom skulle ta emot mig ifall jag vill göra det!

• Anonym ((???))
    Cecese skrev 2008-07-16 19:46:52 följande:
    Man måste ju ha försökt det mesta för operationen är liksom sista utvägen. Sen ska man ha haft sin fetma i ett visst antal år också. Är inte helt säker och orkar inte leta upp pappren nu men jag tror det är typ 4-5 år man ska ha lidit av fetma/kraftig övervikt.Vilka viktminskningsförsök har du gjort?
    Jag har prövat olika dieter och varit och promenerat iprincip varje dag i typ ett halvår nästan , Sen simmade jag mycket en period och har försökt ändra på min kost så mycket som möjligt.
    Men det kanske ska krävas att man gör mer !
  • Anonym ((???))
    vänat skrev 2008-07-16 19:48:12 följande:
    Anonym ((???)) skrev 2008-07-16 19:44:08 följande:
    Svårt att svara på hur m mycket man ska ha försökt gå ner i vikt bedöms från fall till fall. men de villa att man ska ha gjort seriösa försök att gå ner i vikt. Så opration är som sagt inget första handsval/metod.
    Nej det förstår jag !
  • Anonym ((???))
    Felicia6 skrev 2008-07-16 19:55:15 följande:
    Vi har inte visst antal år i mitt län iaf.. det är olika isf från län till län
    okej tack vart går man in på den tråden nånstanns? Lite ovan haha sorry ;)
  • Anonym ((???))

Jag har storlek 44-46 ibland 48 i vissa byxor
    Skämms något otroligt mycket, för jag är ju så ung också

• Anonym ((???))
    Cecese skrev 2008-07-16 20:13:31 följande:
    Det med viktträffar på ett eller annat sätt innan op tycker jag är bra och det borde alla ställen ha i väntan på op. Jag ska opas i Uppsala (om jag får ja) och där fick jag gå på en s.k. ätardag vilket var bra. Nog för att jag redan vet mycket eftersom jag har funderat på op sen 04-05 och träffade kirurgen första gången då. Dock tog rädslan överhanden så jag hoppade av när jag skulle på ätardag men lite info under åren har det ju fastnat. Fullärd blir man dock aldrig
    bor i västernorrland närmare sagt sundsvall finns det nå läkare man kan kontakta som har hand om sånt här i sundsvall tro?
  • Anonym ((???))
    vänat skrev 2008-07-16 20:09:05 följande:
    Anonym ((???)) skrev 2008-07-16 20:05:08 följande:
    Klädstorlek i sig är inte av görnade för om du har övervikt eller ej det beror snara på hur lång du är samt din vikt de kan du räkan ut ditt BMI här nedan.hhttp://www.markazits.com/diet/bmi.phpur långdu är samt vad du väger
    kan du skriva sidan du tipsade igen ?
Svar på tråden magsäcksoperation?????????