• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • Leos och Vincents mamma
    Mammatill4a skrev 2008-07-30 21:24:45 följande:
    tack sj, alltid lik:a trevligt
    Usch, vad jobbigt att vara borta från henne en hel vecka Jag skulle bli knäpp! Längsta som vi har varit borta från Leo är två nätter då vi har åkt på kryssning, men då har vi saknat honom väldigt mycket!
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Mammatill4a
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-30 21:29:34 följande:
    Usch, vad jobbigt att vara borta från henne en hel vecka Jag skulle bli knäpp! Längsta som vi har varit borta från Leo är två nätter då vi har åkt på kryssning, men då har vi saknat honom väldigt mycket!
    ja du kommer klä'ttra på vägarna ,men vad ska man göra hon måste ju få träffa sin pappa och släkt lika mkt som vi gör.. träffa alla sina kusiner och lillbror som hon bara älskar
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10~
  • dinana
    Mammatill4a skrev 2008-07-30 21:28:28 följande:
    Oj en till som kan,, alma var expert på de med. fast hon hade  ju ingen barnv åt henn utan hon vart hysterisk om nån annan tog i henne fast ja satt i samma rum, så ja fick allt snällt ha henne hos mig ständigt när hon var lite, och fick hon hysteriska anfall om nån höll i henne så kunde ja inte ens vara i samma rum som personen var kvar i för hörde hon rösten så var de kört fast de var ja som hade henne i famnen,så hoppas inte de kommer ut en skrutt till som är lika dan
    mm, vet inte riktigt vad det berodde på.. men det var i alla fall första gången vi hade barnvakt till henne (och den enda hittills). hon har dock inga problem med främmande människor. hon älskar att umgås med folk hon precis träffat. och hon smajlar alltid upp sig när vi står i matkön på maxi och liknande. sitter vi på bussen så sitter hon gapflabbar åt personer, och pratar med dem och vinkar och har sig. ett litet charmtroll... ja förutom när hon är trött som idag. då bara sitter hon och stirrar tomt. men efter lite sömn så skiner hon upp igen.
  • Leos och Vincents mamma
    Mammatill4a skrev 2008-07-30 21:32:25 följande:
    ja du kommer klä'ttra på vägarna ,men vad ska man göra hon måste ju få träffa sin pappa och släkt lika mkt som vi gör.. träffa alla sina kusiner och lillbror som hon bara älskar
    Nej, det finns ju inget att göra, precis som du skriver så måste ju hon få träffa sin pappa.
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Mammatill4a
    dinana skrev 2008-07-30 21:32:58 följande:
    mm, vet inte riktigt vad det berodde på.. men det var i alla fall första gången vi hade barnvakt till henne (och den enda hittills). hon har dock inga problem med främmande människor. hon älskar att umgås med folk hon precis träffat. och hon smajlar alltid upp sig när vi står i matkön på maxi och liknande. sitter vi på bussen så sitter hon gapflabbar åt personer, och pratar med dem och vinkar och har sig. ett litet charmtroll... ja förutom när hon är trött som idag. då bara sitter hon och stirrar tomt. men efter lite sömn så skiner hon upp igen.
    ja du kan ju ha med seperationångest att göra och likande, el så vill hon bara ga er närhet.. barn är så konstiga sådär,, alla är ju olika
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-30 21:35:50 följande:
    Nej, det finns ju inget att göra, precis som du skriver så måste ju hon få träffa sin pappa.
    ja tog ju ett tag innan han tog konakt med oss , så är bara glad att de funkar så bra som de gör.. och deras släkt är verkligen goa männsikor..

finns ju dom som inte tillåter respektive partner att träffa sin barn...
  • playmate86

Fyra Mirakel och mammatill4a och alla andra som lägger sig i låt dessa två familjer reda ut allt i lugn och ro låt det ta den tid det tar men det bir inte bättre av att folk tar den enas parti och pratar om den andre bakom ryggen och så utan låt dom reda ut det i fred nu för allas skull trodde detta skulle vara en trevlig tråd utan bråk om så är tanken låt det får bli så men ska det vara tjafs här så går jag med

• dinana

gillar förresten inte heller kräftor, eller krabbor, räkor osv.. har haft en fuffens idé att jag inte äter sånt som kommer ifrån hav/vatten och har levt med det sen jag var liten. Så fisk går inte att få i mig.

Däremot lät taco som en skojig idé. Är ju inte så mycket jobb med heller. Men det kan bli rätt dyrt med alla ingredienser.

• playmate86

då måste jag tipsa er om att göra kyckling tackos kanon gott lovar

• dinana
    playmate86 skrev 2008-07-30 21:51:29 följande:
    då måste jag tipsa er om att göra kyckling tackos kanon gott lovar
    Jomen, det lät ju smarrigt =P Då hänger jag gärna på!
  • Mammatill4a
    dinana skrev 2008-07-30 21:48:49 följande:
    gillar förresten inte heller kräftor, eller krabbor, räkor osv.. har haft en fuffens idé att jag inte äter sånt som kommer ifrån hav/vatten och har levt med det sen jag var liten. Så fisk går inte att få i mig.Däremot lät taco som en skojig idé. Är ju inte så mycket jobb med heller. Men det kan bli rätt dyrt med alla ingredienser.
    inte om man 'r några st väll. om man skriver upp vad var och en ska ta med grönsaker 'r ju inte så dyrt. och alla kanske inte gillar allt och man kanske inte har samma saker i en tacobufé man kan ju ha rätt så mkt.. sj kan ja inte äta starka såser mm för då kan  min galla börja leva rövare igen
Svar på tråden Linköping, någon? del 2