• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • Mammatill4a
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-01 18:59:18 följande:
    ciccielv: aha, ja vi cyklade i ungefär en timme, så skönt Mammatill4a: Så fort du ser det här så kom in på msn måste säga en sak
    hihi har sätt och lite fixat redan puss puss på dig

ciccielv: hoppas ni haft en bra dag i vämen, sj har man gåt inne med kortbyxor och bikini överdel samt ond höft plus bäcken, värken försvann nu under kvällen och hoppas gladligen inte den kommer tillbaka på läänge.. lite nyfiken om du börjat med sittdelstget ??
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10~
  • Maria84

Håller på och fixar inför resan imorron, stryker skjortor och har mig. Måste kolla allt som ska med också så vi inte glömmer något. Åker vid 7 imorron så det kommer inte finnas så mkt tid till att fixa en massa annat då. Hoppas på att bilresan går bra med Lucas, tar ju nästan 3½ timme att åka och det blir under hans "vakna" tid så att säga, då han vanligtvis brukar leka för fullt och nu måste han sitta fastspänd i bilen så jag tror inte det blir så populärt.

Var ju till stan idag men hittade inget till mig, sambon däremot köpte 2 par byxor, 1 skjorta och 1 tröja på H&M. Sen köpte vi varsina byxor här i Åtvid på vägen hem, till morrondagen om nu vädret håller i sig. De pratar ju om regn och åska men vi får se.

Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • Mammatill4a

Maria84: håller tummarna för att er resa kommer gå bra och att lucas är lugn i bilen

Här är man vaken sj med tuppen Alma tihi ingen sovmorgon en lördag inte, tur är så håller sig solen borta nu så de är lite svalare i VR ...

Hoppas ni alla får en bra lördag sj vet ja inte vad som händer här ännu då alla andra ligger och grisar och sover..

• JePaLuLi
    Mammatill4a skrev 2008-08-01 21:45:09 följande:
    HAHA då har vi samma känningar, känner mig inte alls gravid heller.. men magen lever loppan som aldrig för och de bevisar ju att de är nåt där inne,, vill att de ska bli dags snart för liten skrutt att komma ut nu för ja är väll nykien på vad vi ska få för kön denna gång
    Visst är det knasigt? Hoppas att jag snart börjar förstå att det ska komma en till bebis hit
    Vad ska ni hitta på i helgen?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • MammaTillEKNS

Jannovich: mm, det är mycket roligare att cykla när N är med vad ska du och familjen hitta på idag?

Vad ska alla göra för något idag? Idag ska vi bara ta det lugnt, som vanligt så ska vi ta en cykeltur med N, hon älskar ju att cykla

(¯`°•.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.•°´¯)
  • Mammatill4a
    JePaLuLi skrev 2008-08-02 08:26:19 följande:
    Visst är det knasigt? Hoppas att jag snart börjar förstå att det ska komma en till bebis hit Vad ska ni hitta på i helgen?
    Ja hur knasigt som helst, men om 11 veckor mer el mindre har vi en skrutt hos oss.. inte klokt vad tiden gått fort, men vissa dar tänker ja inte på de lika mkt sm andra och så har ännu en vecka gått..
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-02 09:26:26 följande:
    Jannovich: mm, det är mycket roligare att cykla när N är med vad ska du och familjen hitta på idag?Vad ska alla göra för något idag? Idag ska vi bara ta det lugnt, som vanligt så ska vi ta en cykeltur med N, hon älskar ju att cykla
    Idag är man ensam hemma en stund.. pappsen tog de mindre och åkte iväg en sväng.. får se vad som händer här hos mig, försökte ringa en kompis förut men hon tar la sovmorron helt idag eftersom hon är ledig från jobbet..
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-08-01 21:47:50 följande:
    hihi har sätt och lite fixat redan puss puss på digciccielv: hoppas ni haft en bra dag i vämen, sj har man gåt inne med kortbyxor och bikini överdel samt ond höft plus bäcken, värken försvann nu under kvällen och hoppas gladligen inte den kommer tillbaka på läänge.. lite nyfiken om du börjat med sittdelstget??
    jag ska sy iordning klädseln under veckanGlad
    hoppas du slipper mer värk.här är man krachad .jag kunde inte sova inatt pga värmen.var uppe till ca 04.sen vaknade man hela tiden.

vad ska ni andra hitta på idag?här ska det sys vidare så det blir ett gäng klänningar mm
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Mammatill4a
    ciccielv skrev 2008-08-02 10:31:34 följande:
    jag ska sy iordning klädseln under veckanhoppas du slipper mer värk.här är man krachad .jag kunde inte sova inatt pga värmen.var uppe till ca 04.sen vaknade man hela tiden.vad ska ni andra hitta på idag?här ska det sys vidare så det blir ett gäng klänningar mm
    Ok, de är lungt vet du,
    ja du såg at de var tänt nånstans hos er vid 3 tiden inatt kan de stämma??gick på toa och i säng på en gång efteråt..

ja idag har ja inte känt av nåt, men går ja ut kopmmer la den tillbaka el nåt..

idag kommer de inte hända nåt sj hemma så blir soft kompisen ringde nu hon var i norrköping mm får se om man är sj hemma när hon väll kommer hem.. får bli att sista soffan och rulla tummarna hela dagen
  • Leos och Vincents mamma

Jag skriver upp mig så får vi se om jag kan då, eventuellt ska vi grilla med ett par kompisar den dagen som jag annars kan, så vi får se..annars får jag väl hänga med nästa gång.

2/8
    ciccielv
    Fru T

8/8
    ciccielv
    Fru T
    mammatill4a
    JennyoPatrik
    Marayah
    Leos och Vincents mamma

9/8
    ciccielv
    Fru T
    Marayah

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Leos och Vincents mamma

Vi var o badade i Linghem igår där de har basäng, Leo var i hela tiden o badade, han älskar verkligen att bada! Jag solade medans sambon lekte med Leo i vattnet o Vincent sov i vagnen, perfekt dag med andra ord
    Sen fick vi helt plötsligt för oss att vi skulle på bio när klockan var runt 15 tiden igår, så jag ringde min mamma o frågade om hon ville komma hit o vara barnvakt till barnen o det ville hon så kom på stört fast det tar en timme för henne att åka hit, sen äta middag lite snabbt o fixa en del saker, sen gick jag o sambon på bio o såg Arkix X, såå mysigt att komma iväg lite själva Fast filmen var ingen hit, men mysigt ändå Första gången vi hade barnvakt till Vincent o det hade gått superbra, han hade sovit nästan hela tiden.

Nu ska vi snart på 1 års kalas!

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
Svar på tråden Linköping, någon? del 2