• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • Leos och Vincents mamma

Angående mat så måste vi ju hitta nåt som alla äter o då gärna nån maträtt där alla kan ta med sig nåt så att det inte blir så dyrt. Alternativt är att man tar med egen mat, men det kanske blir krångligt.

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325

Skulle vi inte vara hemma hos nån? För alla hade väl inte råd att käka ute..

• Fru T

kul då blir vi några stycken, ja har ju föreslagit att vi kan va här, bor nära stångebro gatukök.

å det ser ju ut som det är fredagen som passar bäst för alla så då tycker ja vi bokar den .-D

mat får vi väll ta veckan på oss att komma överens om

• JePaLuLi
    dinana skrev 2008-08-02 19:12:25 följande:
    vore det kanske itne smidigast om vi gick ut och åt?
    Det tycker jag med, men ni bestämmer
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • dinana
    Fru T skrev 2008-08-02 19:14:27 följande:
    kul då blir vi några stycken, ja har ju föreslagit att vi kan va här, bor nära stångebro gatukök.å det ser ju ut som det är fredagen som passar bäst för alla så då tycker ja vi bokar den .-Dmat får vi väll ta veckan på oss att komma överens om
    mm, ja det får vi ta å skriva in i almanackan.
  • JePaLuLi

Har alla ni andra träffats innan?

• Fru T

nope ja har inte träffat nån, va för virrig den dag vi skulle fika

för mig funkar det att gå ut å käka me men överlåter till er att bestämma

Jag har inte träffat alla, bara nån.

Mig kvittar det om vi är hemma hos nån eller äter ute, är mysigt att äta ute oxå, men då kan man ju inte sitta kvar hur länge som helst o prata skit o inte heller dricka vin, om nån nu ville det. Är man hemma hos nån kan man ju köpa en hel flaska vin o hälla i sig o snacka skit hur länge som helst Men nackdelen då är att komma på en maträtt som alla äter/tål o det tror jag kan bli svårt.

• Fru T

alt. är ju om vi är hemma och köper med oss hemtmat, då får alla den mat man vill å man kan sitta hur länge man vill med sin eventuella vinflaska

• JePaLuLi
    Fru T skrev 2008-08-02 19:24:42 följande:
    nope ja har inte träffat nån, va för virrig den dag vi skulle fika för mig funkar det att gå ut å käka me men överlåter till er att bestämma
    Vad bra, då är inte jag den enda nykomlingen då
    Fru T skrev 2008-08-02 19:29:01 följande:
    alt. är ju om vi är hemma och köper med oss hemtmat, då får alla den mat man vill å man kan sitta hur länge man vill med sin eventuella vinflaska
    Ja, eller om vi äter ute och sen går hem till någon.
Svar på tråden Linköping, någon? del 2