• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • Leos och Vincents mamma
    Fru T skrev 2008-08-02 19:29:01 följande:
    alt. är ju om vi är hemma och köper med oss hemtmat, då får alla den mat man vill å man kan sitta hur länge man vill med sin eventuella vinflaska
    Ja, det går ju oxå, då är bara problemet vart man ska hämta maten ifrån så att alla får det man vill ha
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Summerlove08
    JePaLuLi skrev 2008-08-02 20:18:06 följande:
    Är det nån som har sagt nåt annat??Det är väl klart att de ska vara med.
    Nej det är ingen som har sagt det men som jag förstod det så är Mammatill4a väldigt kräsen med mat och hon sa i ett tidigare inlägg här att tacos nog var det enda hon kunde tänka sig (eller nått liknande) (Ursäkta om jag pratar över huvudet på folk, inte meningen)

Självklart ska alla som vill följa med
    Love is in the air
    Summerlove08 skrev 2008-08-02 20:16:47 följande:
    Ja jag ska ju inte bestämma det men jag bara tänkte att tjejkvällsförslaget kom väl från början från Mammatill4a, ciccielv och MammaTillEKNS och då vore det ju skoj om dom kunde vara med oxå
    Ja, precis så tycker jag oxå o jag har för mig att det var nån av dem som sa att de inte hade råd att äta ute (rätta mig om jag har fel). O ingen ska ju känna sig tvungen att äta ute om de inte har råd.
    Men som sagt var, tycker att det är upp till dem o bestämma, har alla råd att äta ute o vill det så kan vi ju göra det

Men jag tycker att vi ska ta o bestämma nåt snart så att vi inte står där på fredag förmiddag o inte vet vart vi ska ta vägen eller vad vi ska äta.
    Jag kan som sagt var tänka mig båda alternativen.
  • JePaLuLi

Nej, självklart ska vi ta det alternativet som passar alla bäst.
    Jag trodde att vi bara spånade i olika alternativ.
    Jag är också väldigt, väldigt kräsen med mat. Men jag kommer mest för det trevliga sällskapet
    Har inte heller så gott ställt just nu, men nog kan jag unna mig en middag med trevliga tjejer
    Jag är öppen för förslag. Vi får höra med alla igen helt enkelt!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Fru T

jag erbjuder min lägenhet till förfogande å jag kan tänka mig vad som i matväg så jag överlåter det lite till er andra...

för mig vore det toppen om vi är här då får ja en jättebra spark i rumpan att ta tag i den där storstädningen ja behöver göra

sen tycker ja ju med att det kan bli lite dyrt ute å sitter gärna me min vinflaska för 40kr istället för 50kr glaset ute (om ja nu kan dricka) å så kan man snacka lite mer om vad som om man är här hemma....

å tänk om det spöregnar, då är det inte så mysigt att sitta ute längre... så för mig känns det bättre att va på den säkra sidan

Fru T skrev 2008-08-02 20:30:55 följande:
    jag erbjuder min lägenhet till förfogande å jag kan tänka mig vad som i matväg så jag överlåter det lite till er andra...för mig vore det toppen om vi är här då får ja en jättebra spark i rumpan att ta tag i den där storstädningen ja behöver göra sen tycker ja ju med att det kan bli lite dyrt ute å sitter gärna me min vinflaska för 40kr istället för 50kr glaset ute (om ja nu kan dricka) å så kan man snacka lite mer om vad som om man är här hemma....å tänk om det spöregnar, då är det inte så mysigt att sitta ute längre... så för mig känns det bättre att va på den säkra sidan
    Precis så känner jag med! Jag har tänkt att dricka vin då o då köper jag hellre en hel flaska för en femtiolapp än ett glas för samma peng.
  • dinana

Okej, då säger vi så då? Tacos-kväll hemma hos fru Tzoanidis. Inget vin för min del. Eller ja, vi får väl se om mensen behagar att hålla sig borta.

Vi får väl se vad de andra säger o tycker oxå, mammatill4a o kompani
    Alla får ta med vad de vill dricka själva. Själv satsar jag på vin, jag är en vin människa

Ska faktiskt dricka vin nu med min mamma som är här, vi ska käka räkor, vitlöksbröd, kex o ost oxå.

• Fru T

Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-02 21:22:11 följande:

Vi får väl se vad de andra säger o tycker oxå, mammatill4a o kompani Alla får ta med vad de vill dricka själva. Själv satsar jag på vin, jag är en vin människa Ska faktiskt dricka vin nu med min mamma som är här, vi ska käka räkor, vitlöksbröd, kex o ost oxå.
    å mysigt själv sitter ja här framför tevin me lappisen i knät då mannen min jobbar natten...

ja e me en vinmänniska å har där inte kommit nått pluss så blir det vin för min del med
Svar på tråden Linköping, någon? del 2