• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • Firstandhappy

finns det någon som har anlitat någon flyttfirma nån gång eller iallafall flyttstäd som kan rekomendera något bra o kanske inte för hutlöst dyrt..

• Mizzz
    Fru T skrev 2008-08-05 17:31:00 följande:
    jag har aldrig + alkohol i liten Linda = bortgjord delux
    Hehe.. Du är långt ifrån ensam.
  • ciccielv
    Marayah skrev 2008-08-05 17:21:15 följande:
    Cicci: Frågade Malin om hon skulle ta sej ner själv o de skulle hon.. Hör om hon ska åka buss eller hur! Annars så kan ja komma o hämta er två med.
    okej.jag åker gärna med dig.blir dyrt att köpa värdekort på 100 kr,kommer inte åka buss på vädigt länge.hopplöst när de tog bort kontanterna efter kl 14
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-05 17:28:13 följande:
    ciccielv: jag har bara haft det bra synd bara att det är så tråkigt väder :/ fötterna värker inget nu, ska dock till distriktsläkaren imorrn med min tå, har gjort illa den lite så.. Peter ska också till återbruksboden, vi ska lämna vårt vardagsrumsbord, jättefint furubord, men vi har ett annat nu så hur är det med dig annars? Fru T och JennyoPatrik: Mm det är ganska kul faktiskt, kanske vi kan göra på fredag då :D
    det rullar på.värken kommer o går.fast den är lindrig just nu
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • dinana
    ciccielv skrev 2008-08-05 21:56:48 följande:
    det rullar på.värken kommer o går.fast den är lindrig just nu
    det finns ju sms biljett. kostar 13 för ungdom 20 för vuxen. det åker alltid jag på.
    ♥ Mamma till Molly 061216 ♥
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-08-05 19:18:33 följande:
    åh, så kom mensen då.. så jag är gärna med på att dricka lite gott på fredag!  japp
    nä vad synd.jag som hoppades på att du var gravid
    Apipoulai skrev 2008-08-05 18:46:58 följande:
    Det hade väl varit trevligt. Jag är inte rädd för människor.Men ju fler man är desto svårare att hitta en tid då alla kan.Man kanske ska bjuda in sig redan på fredag. ;) Låter som att det kommer bli skoj ju.
    ja det är ju svårt att få in en tid som alla kan komma på.men det är ju kul att kunna träffa andra från tråden nån gångGlad
  • playmate86

någon eller några som har tid att träffas nästa vecka och fika

• ciccielv
    dinana skrev 2008-08-05 21:58:25 följande:
    det finns ju sms biljett. kostar 13 för ungdom 20 för vuxen. det åker alltid jag på.
    jag laddar aldrig min mobilSkrattandeanvänder den så sällan att jag knappt minns hur man gör ett sms
    dinana skrev 2008-08-05 19:42:00 följande:
    Ah... får se om man orkar ge sig iväg då. Låter krångligt att ta bussen dit... men är väl ingen som vill skjutsa runt på en.
    jag skulle gärna åka dit.men frågan är om maken vill köra dit.sen är ju vädret skittråkigt

mammatill4a var bion bra?blev så paff när jag såg dig.stora tösen såg dig före migGlad.vi orkade inta laga mat så det blev kvällsmat på stan
    Firstandhappy skrev 2008-08-05 20:08:18 följande:
    finns det någon som har anlitat någon flyttfirma nån gång eller iallafall flyttstäd som kan rekomendera något bra o kanske inte för hutlöst dyrt..
    har haft en flyttfirma.men de var inte kloka.de slog sönder en massa arvegods,en var onykter.de flesta firmorna är svindyra.men man kan söka billigt flytthjälp på blocket
  • dinana
    ciccielv skrev 2008-08-05 21:59:41 följande:
    ja det är ju svårt att få in en tid som alla kan komma på.men det är ju kul att kunna träffa andra från tråden nån gång
    Ja jag hoppades ju själv på det, men bättre lycka nästa gång.

En sådan där träff skulle ju vara skoj. Men som sagt är det svårt att få med alla skulle jag tro.
    playmate86 skrev 2008-08-05 22:02:00 följande:
    Jag skulle gärna vilja gå ut å fika. Dottern börjar dock på dagis nästa vecka så jag skall ju vara med på inskolningen då. Men tror inte det är hela dagen, så efter 14 kan jag nog hänga med.
    ♥ Mamma till Molly 061216 ♥
  • ciccielv
    playmate86 skrev 2008-08-05 22:02:00 följande:
    jag kan det som det ser ut nu.maken börjar jobba nästa vecka igen.
    nä nu ska jag lägga mig strax och sova är helt trött efter denna dag.man får hoppas att kissen är lugnare inatt
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-08-05 22:06:29 följande:
    Jag skulle gärna vilja gå ut å fika. Dottern börjar dock på dagis nästa vecka så jag skall ju vara med på inskolningen då. Men tror inte det är hela dagen, så efter 14 kan jag nog hänga med.

ja barn blir ju till när man minst anar det.vilket dagis börjar hon på?fogdegatans är toppenbraGlad

om det är bra väder nästa vecka så kan man kanske mötas i valla eller i trädgårdsföreningen

jag ska ev in till stan nästa vecka o spana lite i second handaffärerna igen.måste hitta lite fynd till kolonistugan

Svar på tråden Linköping, någon? del 2