• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • Skorpan08

Jag har dammsugit och torkat golv i hela husset. Och så lekt med Elin förstås!
    Dom stora tjejerna har lekt med sina kattungar dom fått i dagarna, dom är verkligen söta. Bilder kommer.

• ciccielv
    Fru T skrev 2008-08-05 13:32:01 följande:
    det konstiga e att det är mer "dött" här inne i tråden nu när det är dåligt väder än vad det va när det va bra väder å alla borde vart ute
    kan bara hålla med.idag var både parkeringarna vid ikano småckfulla.jag fann till slut bårder till sonens rum.nån dag ska jag slipa sista väggen o tapetsera klart sonens rum

kl 18:30 på fredag blir bra

Marayah villken tid hämtar du upp oss?
    Apipoulai skrev 2008-08-05 13:45:35 följande:
    Är det första gången ni träffas, eller känner ni varandra sedan tidigare?
    vissa i tråden har man träffat många gånger och alla är lika trevligaGladmånga har man aldrig sett pga många förhinder osv.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-08-05 15:33:14 följande:
    Någon mer som skall till Hjärta till hjärta idag ?
    inte idag men ev lördagGlad.jag har rensat här hemma o ska iväg o lämna massor med prylar till återbruksboden
    jannovich skrev 2008-08-05 15:54:55 följande:
    Jag var där i lördags Vi hittade en del trevliga saker!Idag har vi annars varit i Vadstena och turistat på slottet Men det kändes som en riktigt ruggig höstdag när det blåste ... huga! Vad har ni andra hittat på idag?
    fart omkring i tapetaffärer samt kollat på mobiler.sen har man hunnit rensa en hel del här hemma.mycket ska skänkas en del ska vi ha till loppisen framöver
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-08-05 14:41:56 följande:
    Jag har nog träffat de flesta här minst en gång i alla fall.. Men jag har ingen aning vem som är vem när man träffas live... Blir väl att ta med namnlappar på fredag.

ja vi har setts en gång.namnlapp är bra förslag.jag kan några namn på en del i tråden.men jag o namn är pinsamt för jag glömmer namn på 2 sekunderSkrattande

fick du ordning på sufletten på vagnen?

• Apipoulai
    ciccielv skrev 2008-08-05 16:24:40 följande:
    vissa i tråden har man träffat många gånger och alla är lika trevligamånga har man aldrig sett pga många förhinder osv.
    Okej, jag får väl också dyka upp på nån träff framöver, för att visa upp mig. ;)
  • dinana
    ciccielv skrev 2008-08-05 16:27:11 följande:
    fart omkring i tapetaffärer samt kollat på mobiler.sen har man hunnit rensa en hel del här hemma.mycket ska skänkas en del ska vi ha till loppisen framöver
    när skall ni ha loppis?
    ♥ Mamma till Molly 061216 ♥
  • dinana
    ciccielv skrev 2008-08-05 16:30:21 följande:
    ja vi har setts en gång.namnlapp är bra förslag.jag kan några namn på en del i tråden.men jag o namn är pinsamt för jag glömmer namn på 2 sekunderfick du ordning på sufletten på vagnen?
    humm, nej har inte orkat ta tag i det där ännu.. men skall se om jag får lite tid över någon dag så skall jag se om jag kan tvätta sufletten.
    ♥ Mamma till Molly 061216 ♥
  • Marayah

Var där ja tänkte mig att man skulle parkera, men bäst o fråga.

Fru T skrev 2008-08-05 15:13:03 följande:
    det ligger en stor parkering vid stångebro gatukök där finns det alltid gott om platser, det är ju en betalparkering men det är väll inte såå många kronor d handlar om å det tar mara nån minut därifrån till mig.
    Marko 031103, Filip 080621
  • ciccielv
    Apipoulai skrev 2008-08-05 16:31:09 följande:
    Okej, jag får väl också dyka upp på nån träff framöver, för att visa upp mig. ;)
    inget elak menat.men det vore kul om alla i tråden kunde träffas samtidigt oxå
    dinana skrev 2008-08-05 16:32:34 följande:
    när skall ni ha loppis?
    vet inte ännu ev nu i helgen eller nästa helg.måste fixa tlf numret först till icke dolt för att kunna lägga in annons i corren.
    dinana skrev 2008-08-05 16:33:41 följande:
    humm, nej har inte orkat ta tag i det där ännu.. men skall se om jag får lite tid över någon dag så skall jag se om jag kan tvätta sufletten.
    det brukar vara lätt att tvätta sufletten.men man brukar bli rejält blöt när man sköljer o vrider ur vattnet
  • ciccielv

Mammatill4a
    vad önskar sig din son i födelsedagspresent?

Svar på tråden Linköping, någon? del 2