Inlägg från: Elphaba |Visa alla inlägg
  • Elphaba

Linköping, någon? del 2

Apipoulai: Kanske inte off topic på det viset, men ändå delvis, du vet, intern diskussion inom trådens gränser blir lite så att man inte har något att tillägga. Inte för att jag har något problem med att det blir så dock, som sagt, bara att avvakta ett tag tills man faktiskt har något att tillägga.

• Elphaba

Maria84: Marknad var? :) Vad läskigt med din sambos hand, det blev inte så illa så han behöver åka in med det då?

Själva var vi hela familjen på Håkan Hellström ikväll, underbart, och en välbehövd endorfinkick för mig. Dottern sov sig igenom det med hörselskydd på.

• Elphaba

Glitterkorn: Älskar också GeKås, var där väldigt ofta under hela uppväxten så det känns konstigt att åka dit så sällan som jag gör nu. Det blir väl en sväng neråt (och passa på att hälsa på släkten också) när sambon går på sin fulla pappaledighet.
    Ja, det var ju en hel del folk utanför också. Och folk på sina båtar upphissade i masterna ;)

• Elphaba
    ciccielv skrev 2008-07-23 09:53:16 följande:
    ush vad omoget att sitta o tjuvläsa och sen hacka på dig när ingen sertur att vissa har förstånd att växa upp och sluta med dagisfasoner.
    Det håller jag verkligen med om, men det verkar vara vanligt även bland vuxna av någon konstig anledning...
  • Elphaba
    Maria84 skrev 2008-07-23 12:13:15 följande:
    Phu så varmt, men man ska väl inte klaga Här har vi klippt fåren och klippt lite mer gräs hittills. Min pappa har varit här och hjälpt till med fåren och så hade vi annat besök imorse. Så vi har hunnit med en del. Men nu försöker vi komma på hur vi ska pussla ihop resten av idag och imorron för att hinna med det vi ska innan fredag. Nu tänker jag sätta mig under värmefläkten och dra på kyyyla så man får lite svalka
    Vad ambitiösa ni är och vad mycket ni får gjort! Är imponerad! Jag förstår inte vart dagens timmar försvinner medan jag knappt hinner få på mig och pluttfia kläder och komma ut på en promenad innan det är kväll, mellan allt som ska ätas, bytas och mysas :)
  • Elphaba
    Skorpan08 skrev 2008-07-25 08:07:56 följande:
    Hoppas det håller i sig nästa vecka då vi åker till Gotland.
    Hoppas det håller i sig nästa vecka OCH nästa vecka igen, då det är vår tur att åka till Gotland en vecka :D
  • Elphaba
    glitterkorn skrev 2008-07-25 11:33:21 följande:
    Fy vad varmt det är i dag ! :S Smälter bort ! Kanske dax för årets första bad snart ? :P
    Finns det något vettigt badställe här i krokarna man får ha med sig hund, vet du..?

• Elphaba
    Kevlarsjäl skrev 2008-07-25 12:17:12 följande:
    Vi var vid Svartåfors igår kväll. Vet ej om man får ta med sig hund dit men det stod inget förbud någonstans. Helt okej ställe med bra möjlighet till skugga (tacksamt när man har små). Finns en glasskiosk och toaletter.
    Tror det är förbud i princip överallt under sommaren (iallafall på "etablerade badställen" med kiosk och toaletter), om det inte står specifikt att man FÅR ha hund med, tyvärr..
    Låter i övrigt som ett bra ställe dock när vi har plutt med oss.
  • Elphaba
    glitterkorn skrev 2008-07-25 11:52:30 följande:
    I sandvik utanför Ljungsbro har jag för mig att det ska finnas ett sådant ..
    Får kolla på det :)
  • Elphaba
    glitterkorn skrev 2008-07-26 15:46:28 följande:
    Hur har ni det i värmen ? :)Jag fyller år i dag så jag har fixat med jorgubbs tårtor och grejer haft gäster här väntar fler senare i dag , sen framåt kvällen ska jag ev. till motala på "tjejkväll" typ och dricka lite vin och så :)Hoppas allt är bra mer er !
    Grattis på födelsedagen vännen :D
    Hoppas du får en superkul kväll!
Svar på tråden Linköping, någon? del 2