kajsaliten skrev 2008-07-16 17:53:50 följande:
tack för svaren! ja det verkar inte vara bättre än ischias...det låter ju som det av det ni skriver. problemet är att jag är sjukskriven pga kraftiga sammandragningar, får inte promenera mer än nödvändigt så det "botemedlet"kan jag inte använda mej av. det blir väl att knapra alvedon:(. eller hjälper massage eller nåt annat?
Ja, det låter ju inte som att du ska ut och gå direkt... Men stretchövningar kan du ju som sagt prova. Du kunde nog även få hjälp av en massör eller sjukgymnast som använder sig av stretch i behandlingen. Enbart massage gör nog inte mycket nytta - rumpmusklerna är rätt känsliga, och kan bli mer spända av för mycket massage rakt på. Men, som sagt, en duktig terapeut av något slag som kan hjälpa dig med stretchen vore något. Hör med MVC, de har ju vad jag förstår oftast sjukgymnaster kopplade till sig.
Gravidyoga kanske vore något för dig? Jag tyckte det var kanon, och det är ju väldigt lugnt och mjukt. Om du är intresserad, kan du ju kolla med bm om hon tror det skulle vara ok att göra det med dina sammandragningar.