Svar på #20
lisadragon skrev 2008-07-16 23:02:23 följande:
aLs får gärna rätta mig om jag har fel, men jag tycker det stretchar bra i baksidorna[/citat]

Ha ha, med den inviten så får jag såklart komma med ett inlägg. Den där stående är ytterligare en variant. Fortfarande viktigt att hålla svanken rejält när man lutar sig framåt.
Dock förstår jag inte, rent anatomiskt, riktigt hur du kan komma åt "rätt" muskel (Piriformis = djup, tvärgående mitt i sätet) genom att enbart vrida överkroppen. Men får du resultat på det så är ju det huvudsaken.
Ytterligare en variant är att göra den "sittande" stretchen fristående. Kräver balans, eller att man håller i ngt. Då kan knappast magen vara ivägen iaf.
kajsaliten skrev 2008-07-17 16:42:09 följande:
[citat]
går dom över i o m förlossningen???
Det där går tyvärr inte att svara på generellt. Har du tur så går det över tidigare än så, har du otur består besvär efter förlossn. Mina bäckenbesvär gav med sig efter ett par veckor bara (gick såklart o fick behandlingar av bäckenet, vilket kanske hjälpte). Efter förlossningen lättar mycket belastning i kroppen, men det är stora förändringar som skett och som ska "gå tillbaka" vilket såklart dröjer ett tag. + det finns ingen garanti för att kroppen går tillbaka till en balans som är helt "korrekt" - därför brukar jag alltid garantera gravida att gå till en bra kroppsterapeut när några månader gått efter bf för att kolla status o få behandling för att förhoppningsvis förebygga framtida problem.