Inlägg från: ordningskonstapel |Visa alla inlägg
  • ordningskonstapel

Är PORR otrohet?

Nej, det tycker jag absolut inte. Porr har med fantasi och inspiration att göra tycker jag.

• ordningskonstapel
    Svar på #8
    Ja, för då är det en helt annan sak. Att titta på en film eller läsa en tidning och se på bilder och fantisera till det är inte samma sak som att bestämma en träff med en person irl som man betalar för att se när denne tillfredsställer sig själv.
    Kvinnorna som han ser på i filmen och som han fantiserar om vid just det tillfället är inget han vill prova på irl. Det stannar endast vid fantasi.
  • ordningskonstapel
    Svar på #26
    Jag känner min karl och vet vad han har för åsikter, tro och värderingar i livet. Därför kan jag med säkerhet säga att han inte vill träffa någon av dom irl. Den enda han skulle kunna tänka sig att träffa är Tilde de Paula, men hon är ju knappast porrskådis.

Nej, det stannar inte vid fantasi när han träffar en prostituerad kvinna för att se henne smeka sig själv.
    Det är okej att fantisra om att göra det, men att skrida till handling genom att bestämma tid och plats där dom ska träffas och sedan betala henne för denna handling.
  • ordningskonstapel
    Svar på #28
    Ja men då var det väl något som din man ville göra irl och inte låta det stanna vid en fantasi?
    Vi har haft väldigt djupa samtal gällande detta så jag vet att han inte vill.
  • ordningskonstapel
    Svar på #34
    Skillnaden är att han inte gör verklighet av fantasin genom att se på porr. Bestämmer han träff med någon irl och betalar denne så har fantasin överskridit till handling. Därmed räknar jag det som otrohet och det gör han med.
  • ordningskonstapel
    Svar på #39
    Bara för att många män är svin så är inte alla det.
  • ordningskonstapel
    LoveMA skrev 2008-07-16 22:05:56 följande:
    Så porrtittande kan säkert ses som otrohet, det viktiga är väl vilken överenskommelse man har. För mig är det inget problem om min partner tittar på porr.
    Håller med till 100%. Otrohet kan tolkas på många olika vis beroende på vilken gräns man har dragit i förhållandet.
Svar på tråden Är PORR otrohet?