Är PORR otrohet?
Otrohet-absolut inte. Men jag kan förstå att det kan kännas som att ens partner är otrogen om man har dåligt självförtroende och partnern kollar på porr.
Om jag hade sämst självförtroende och hade stora problem med hur jag såg ut naken så hade jag absolut inte mått bättre över att min man kollar på porr, snarare tvärtom, jag hade blivit knäckt och förmodligen trott att han kikade på det för att det är sådana kvinnor han vill ha.
Jag tycker egentligen inte att någon kan bestämma om det är otrohet eller inte. Om mannen vet att kvinnan mår skitdåligt när han tittar på sånt så kan inte jag förstå varför han måste se på porr. Det sårar ju kvinnan så pass mycket att hon säkert upplever det precis som otrohet.
Men mina åsikter är att det inte är otrohet, även om det kan vara det för andra.
Mannen borde ställa upp lite för sin tjej och respektera vad hon tycker. Han kanske inte vill sluta titta men då borde han vara tydlig med det. Att lova något man inte kan hålla sårar mer!
Själv är jag rätt nöjd med min man som inte tittar på porr (annat än när jag ger han några glas vin och övertalar han att se en p-rulle med mig). Kanske ni som inte gillar att mannen tittar på det skulle tycka om att se porr tillsammans med honom? Det är väldigt upphetsande! Ge det ett försök och testa.