Inlägg från: Anonym (Mimmi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mimmi)

Är PORR otrohet?

Nej, att titta på porr kan i min värld aldrig ens vara i närheten av otrohet. Om man har så starka åsikter om porr så bör man ju kolla av med sin tilltänkta partner så att han/hon inte använder porr så man är överens från början.

Jag skulle heller inte tycka att det var otrohet om min man gick på strippklubb och runkade till det. Som nån annan sa så skulle jag däremot tycka att det var ett synnerligen dåligt sätt att spendera pengar på, men det kan jag tycka om diverse tekniska prylar också...

• Anonym (Mimmi)

Alltså, det där fantasiargumentet är väl inget vidare? Jag har en alldeles utmärkt fantasiförmåga, men jag tänder på att se andra människor ha sex också. Att veta att just de där människorna har gjort just de sakerna. Det kan ingen fantasi i världen åstadkomma.

• Anonym (Mimmi)
    gosetussen skrev 2008-07-17 17:30:54 följande:
    Men om man är i ett förhållande så får ju mannen se det visuella hos sin partner och behöver således ingen porr.
    Fast det är ju svårt för en person att t ex simulera en trekant?? Om man nu tänder på sånt vill säga. Kan bli smått komiskt.
  • Anonym (Mimmi)
    Trandansen skrev 2008-07-17 17:36:09 följande:
    Jag hade definitivt tyckt det varit otrohet om min sambo gick på strippklubb och runkade till denna. Det var en mycket märklig åsikt av dig måste jag säga, men alla har vi olika referensramar.
    Jag ser inte mina åsikter som "märkliga". Däremot är jag något mer liberal än många andra. Och har ett oerhört lyckligt äktenskap.
  • Anonym (Mimmi)
    gosetussen skrev 2008-07-17 17:34:51 följande:
    Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 17:29:55 följande:
    Om man inte har så värst mkt till fantasi så kan det inte åstadkommas nej.
    En vetskap om att något har hänt kan man aldrig fabricera. För den känslan är så vida överstigande fantasin. Speciellt om verkligheten är förbjuden...men jag utgår ifrån att du inte kan relatera till det.
  • Anonym (Mimmi)
    gosetussen skrev 2008-07-17 17:35:58 följande:
    Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 17:32:32 följande:
    Det är det fantasin är till för. Såvitt jag vet så är vi alla skapade med en sådan. Vissa väljer bara att inte ta till den och på så vis medverka till andra människors misär genom att istället konsumera porr.
    Jag skulle vilja se dig föreställa en trekant på ett sätt som inte är rent löjeväckande...du pratade ju om att se det visuella i sin partner...
  • Anonym (Mimmi)
    gosetussen skrev 2008-07-17 17:47:37 följande:
    Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 17:39:30 följande:
    Om man som enskild individ har haft sex med sin partner och "hittat" på en del smaskiga detaljer tillsammans så är det inte svårare än att man tar till dessa detaljer vid nästa tillfälle man runkar. Eller använder sig av sin fantasi. Har man en fantasi så innebär detta att man kan visualisera fram önskade moment kring en person och därmed bli tillfredställd på detta vis. Allt behöver inte vara tillverkat på fabriksmässigt sätt. Det trodde jag alla vuxna visste om!Jag kan inte relatera till porr över huvud taget då jag inte konsumerar skiten. Jag tycker om mina medmänniskor alldeldes för mkt för att vilja bidra till deras misär förstår du Men det kan du nog inte relatera till skulle jag tro
    Fast om du inte har upplevt en trekant tillsammans med två män så kan du inte på ett fullkomligt trovärdigt sätt återuppleva det genom din fantasi...det är DET jag menar. Och din fantasi förstärks av minnena som du har t ex från att ha tittat på porr, när du sen använder den fantasin.

Sen att du drar slutsatser om vad för porr jag konsumerar, eller att jag konsumerar över huvud taget, det får ju stå för dig. Jag är en extremt medveten person när det gäller allt (blir tom pikad för det), bl a miljö, arbetsförhållanden i tredje världen, medveten turism osv.
  • Anonym (Mimmi)
    gosetussen skrev 2008-07-17 17:50:05 följande:
    Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 17:40:52 följande:
    Klart man kan föreställa sig en trekant. Det kallas att visualisera. Med andra ord föreställa sig något som man därefter onanerar till. Svårare än så är det inte. Likväl kan jag visualisera kring hur mitt framtida hus skall se ut med inredning, med mera. Du borde pröva någon gång. Men det är ju klart. Har man ingen fantasi så blir det svårt.
    Nu skrev jag "föreställa", inte "föreställa sig".

Sen kan du lägga ner de där försöken med härskarteknik. Det funkar inte.
  • Anonym (Mimmi)
    gosetussen skrev 2008-07-17 17:56:39 följande:
    Jag anser inte att man skall konsumera porr överhuvudtaget så vilken slags porr du konsumerar eller inte konsumerar spelar ingen roll. Men jag håller definitivt inte med dig när det gäller fantasin. Jag har upplevt många trekanter i min fantasi utan att för den sakens skull upplevt dom i verkliga livet. Dom har varit hur bra och uppeggande som helst. Så jag tror många människor underskattar fantasins förmåga Alternativt så har dom ingen fantasi!Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 17:53:01 följande:
    Och jag har ju levt ut en del av mina fantasier och kan säga att de bilder jag har efteråt inte kan jämföras med hur jag föreställde mig det innan. Det är en mer intensiv känsla.
  • Anonym (Mimmi)
    Trandansen skrev 2008-07-17 17:55:50 följande:
    Vet du vad jag tror? Jag tror det fattas nåt grundläggande i ens relation om man behöver ta till saker utifrån. Själv tänder jag på min partner och endast honom. Det är en underbar känsla. Som du säger kan jag sedan bära med mig denna upplevelse inför nästa gång vi är med varandra.
    ...och jag tror inte som du. Men det är ju kul att människor är olika, det vore ju jättetråkigt annars.
    Personligen tror jag inte att människan är skapt för monogami. Men jag lever i ett monogamt förhållande med högt i tak. Det är en underbar känsla för mig, jag skulle inte kunna leva i ett äktenskap som var så instängt och förbjudande. Men som sagt, vi är ju alla olika.
  • Anonym (Mimmi)
    Trandansen skrev 2008-07-17 21:19:58 följande:
    Okej, men jag förstår fortfarande inte varför du valt att leva i ett monogamt äktenskap om du drömmer om trekanter, p.g.a. tidigare positiva upplevelser? Då är du väl inte fullt redo att binda dig, eller har jag fel? Kanske ett polygamt alternativ vore mer passande, så du får leva ut dina fantasier fullt ut, menar jag...? Så skulle jag nog gjort i din sits i alla fall, men på dig låter det ju som du redan lever så.
    Man slutar inte drömma bara för att man lever i en relation. I alla fall fungerar inte jag så, och inte de flesta jag känner. Jag vill ha en fast relation som bas, och det har jag. Sen vill jag kunna ha möjlighet att leva ut min sexualitet på andra sätt också. Till exempel titta på porr och onanera, kanske gå på parklubb eller sexchatta...och för mig är bästa sättet att leva med någon som har samma syn på det. Jag lever det liv jag vill, jag känner mig absolut inte bunden på något sätt. Och varken jag eller min man skulle klassa porrtittande som otrohet (för att återgå till ämnet... )
  • Anonym (Mimmi)
    Trandansen skrev 2008-07-17 21:26:55 följande:
    Bra bra, bara bägge parter är överens om hur man vill leva. Det är väl det viktigaste.
    Exakt!
    Nu är jag lite OT, men jag blir otroligt förvånad över att människor inte pratar om sånt här innan de bestämmer sig för att starta en seriös relation. Jag har alltid "testat" mina tilltänkta för att kolla så vi är på samma våglängd...det måste man i alla fall göra om man har åsikter som är väldigt bestämda åt något håll.
  • Anonym (Mimmi)
    gosetussen skrev 2008-07-17 21:42:21 följande:
    Givetvis finns det säkert bra amatörporr där dom som medverkar ställt upp på egen fri vilja och där båda parterna är överrens om att vilja visa upp sin hemmagjorda rulleMen vad jag menar är att man aldrig kan vara säker på att dom som medverkar gör det av såkallad "fri vilja". Såvida du inte pratat med personerna som medverkar personligen eller känner dom.
    Säker kan man nog inte vara på något här i livet. Däremot kan man göra rimliga gissningar i de allra flesta fallen. Att se skillnad på fejk och äkta i de här sammanhangen är faktiskt inte särskilt svårt.
  • Anonym (Mimmi)

Och jag anser det definitivt inte heller.
    Dessutom noterar jag att de allra flesta som svarat hittills tycker att det inte är otrohet.

• Anonym (Mimmi)
    gosetussen skrev 2008-07-17 21:55:36 följande:
    Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 21:45:53 följande:
    Finns folk som fejkar bra orgasmer*s*Oavsett så handlar det inte om dom får orgasm eller inte. Det handlar om att båda parterna ska tycka det är okej att visa upp sin hemmagjorda p-film på tex en offentlig sajt för amatörporr. Det händer ofta att människor lägger ut privata filmer sk amatörporr för att hämnas på sin partner. Med den tanken i bagaget hade jag inte kunnat sitta och njuta åt en film där man faktiskt inte kan vara säker på att dom medverkande "frivilligt" ställt upp på att exploatera sina kroppar offentligt.
    ...och jag har inget problem med det utan är villig att ta den lilla risken. Jag anser mig ha tagit mycket mer än min del av ansvaret för världsproblemen ändå...
  • Anonym (Mimmi)
    gosetussen skrev 2008-07-17 22:03:35 följande:
    Anonym (Mimmi) skrev 2008-07-17 21:59:06 följande:
    Okej. Så resonerar inte jag. Men är ditt samvete rent så är det väl okej då antar jag.
    Mitt samvete är så rent så det ser ut som det blekts av Klorin...
Svar på tråden Är PORR otrohet?