• myrslok

Bästa vinteroverallen??

Min lille ska ju börja Förskolan till hösten och han ska få en riktigt bra vinter overall i år. Då de är väldigt mycket utomhus. Har hört bra om didrikssons, men sen hörde jag att det är bättre att köpa en lite tunnare vind och vatten tät sak och köra flice sett och underställ under istället.
    Såg att Pop fått in en lite tunnare variant, den va inte så jätte fin dock.
    Nån som har tips?? Helst inte över 1000 spänn.

• Svar på tråden Bästa vinteroverallen??
  • Suskiv

Tyvärr kostar det bästa över 1000 kr nya. Finns dock begagnade för ca halva priset.

Jag tycker reima är bäst.

• Skakis

Har provat ReimaTec, PoP och Didriksson och är mest nöjd med Reiman

• mih

Har haft reima till mina, tyckte bara att dom va bra när barna va 1-2 år innan dom började sluta ut kläder. I vintras hade jag köpt en reima 1500kr och en exit för 400 kr, va mest nöjd med exit.

• Busbellan

Jag har provat mikkline, rasavil, reima, pop, molo och gneis. Jag är mest nöjd med pops skidoverall, men rasavil är också jättebra.

Mamma till Nora, August och Ella
  • myrslok

Var köper man Reima och rasavil?

• EMO 979

Köpte Exits dyrare modell som kostar runt 900 till min dotter som var fem i fjol och den var jättebra...de slaskigaste dagarna när det var blötsnö blev istort sett alla hennes jämnåriga på dagis blöt in på bara rumpan...medans hennes overallen var blöt på utsidan men torr på insidan....ett tips e ju att köpa overallerna tidigt på våren när de reas för halva priset... Tänker köpa den overallen till båda mina töser i år.

• Busbellan

reima kan du bl.a köpa på   www.doffi.se eller i vissa barnklädesaffärer om du inte vill handla på nätet.
    Rasavil finna på www.barnboden.se i alla fall, men de har nog inte fått in nya i år än.

• myrslok

Såg att man numer kan ha Pops overall i torkskåp. Kan man det med de andra?

Man vill ju inte köpa en svindyr overall och sedan få den förstörd för att personalen stoppat de i torkskåp. Vet flera det hänt.

• Busbellan
    myrslok skrev 2008-07-16 22:41:09 följande:
    Såg att man numer kan ha Pops overall i torkskåp. Kan man det med de andra?Man vill ju inte köpa en svindyr overall och sedan få den förstörd för att personalen stoppat de i torkskåp. Vet flera det hänt.
    Reima har i alla fall nån modell man kan ha i torkskåp. Gneis går också torka i torkskåp har jag för mig.
  • Linda1976

REIMA- absolut. Funkar i torkskåp också (de flesta varianterna iaf). Haft det till dottern 2 säsonger - är supernöjd!

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
Svar på tråden Bästa vinteroverallen??