• myrslok

Bästa vinteroverallen??

Min lille ska ju börja Förskolan till hösten och han ska få en riktigt bra vinter overall i år. Då de är väldigt mycket utomhus. Har hört bra om didrikssons, men sen hörde jag att det är bättre att köpa en lite tunnare vind och vatten tät sak och köra flice sett och underställ under istället.
    Såg att Pop fått in en lite tunnare variant, den va inte så jätte fin dock.
    Nån som har tips?? Helst inte över 1000 spänn.

• Svar på tråden Bästa vinteroverallen??
  • AnnelieW

Vi har haft LEGOs overall till vår flicka och dagis tyckte den var super för hon klagade aldrig på att hon frös och hon var inte heller blöt fast hon suttit i slasket

• Skrutteruttan
    Jag kan säga att jag har haft märken av alla olika de slag, allt från H&M och Kapp Ahl till PO.P och Reima....Måste faktiskt säga att jag inte upplevt någon större skillnad faktiskt. På vissa har detaljer lossnat, på andra har barnen blivit blöta (de som inte varit i bävernylon, trots "finetex" eller goretex-material), men ingen har någonsin klagat över att de frusit...I år har jag beställt från me&i till tvillingarna, skall bli intressant att se, premiär för deras del....De stora har jackor från Stadium och thermobyxor från H&M/Lindex....Lillkillen har tvådelat från PO.P och en overall från H&M efter brorsan....
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Mamma till fem ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Marlene B
    AnnelieW skrev 2008-07-17 22:09:00 följande:
    Vi har haft LEGOs overall till vår flicka och dagis tyckte den var super för hon klagade aldrig på att hon frös och hon var inte heller blöt fast hon suttit i slasket
    Lego har jag haft och den var iskall, skrattretande att den ens fick kallas för vineroverall.
    Uppdaterad presentation.
  • Marlene B

Jag tror jag satsar på en Didriksson istället, här har vi snö och inte slask på vintern så jag är inte riktigt säker på att Reima är så varm som den måste vara.

Uppdaterad presentation.
  • Ari Gold

Problemet med Didriksson (haft en vinter) är att de är så långsmal i passformen. Mina killar är lite mer breda med lång överkropp och korta ben (snyggt det låter va?). På dem blev det trångt upptill och korvigt nedtill med Didrikssons overall.

Däremot var jag nöjd med kvaliteten i materialet. Så nu hzar jag för första gången testat att köpa en skaljacka från dem istället för po.ps skaljacka. Ska bli spännande att se hur den fu8nkar.

• Marlene B
    Svar på #46
    Okej, ja jag har en smal tjej så jag tror att det är rätt modell.
    Uppdaterad presentation.
  • Marlene B

Da Mutt, jag har en tjej på 3 år och jag har ingen aning om hur lång hon är men gissar runt 100-110. Vilken storlek kan man ta tro, är 100 för litet och 120 för stort?

Det lutar åt 120 men det kanske ser dumt ut om de är långa i benen?

Hur upplever du didriksons overaller?

Uppdaterad presentation.
  • Ari Gold

Jag tycker Didriksson är rätt små i storleken, inte jättesmå men mindre än reima och pop.

Skulle dock gissa på 110 för din del om inte tjejjen är jättelång? Jag köpte skaljackan idag till min 5-åring (fyller 5 i aug) och då tog jag 120 för att han ska kunna ha den i vår ocks. Men än så länge känns den stooor.

• Marlene B

110 fanns ju inte, köpte nyss en 120 på rea. Får tradera ut den om den inte sitter bra.

Uppdaterad presentation.
Svar på tråden Bästa vinteroverallen??