Inlägg från: trollslända 1 |Visa alla inlägg
  • trollslända 1

Ni som använder Dr Browns flaskor....

Vi ahr Dr Brown flaskor (sonen vägrar nu äta från vanliga flaskor) men dock inte wideneck modellen. Hade inte hört något om att man ska låta barnet ta paus. Vår son äter tills han är nöjd. Oftast äter han dock i omgångar, äter kanske 50 ml, vill ha 50 till efter en halvtimme för att sedan avsluta flaskan efter ytterliggare tjugo minuter. Så han kanske reglerar det sär själv.

• trollslända 1

Tips! (Vi blandar alltid till två eller tre flaskor åt gången och har dom i kylen då.) Vi blandar i en sådan där shaker man har till proteinpulver vid träning. Funkar superbra! Pulvret blandas mycket bättre då! Om jag balandar i flaskan så måste jag alltid ta två stycken sådana där plattor innanför nappen, annars läcker det, gör det det för er andra också?

• trollslända 1
    Pudan skrev 2008-07-17 11:31:21 följande:
    Trollslända1Menar du att det läcker när du skakar flaskan för att lösa blandningen?Jag gör inte det med Dr Brownflaskan då det står i instruktionen att man ska undvika det för det bidrar till att barnet får i sig mera luft. Jag rör istället ut blandningen i flaskan med en sked. Funkar bra. Tidigare flaskor jag haft har jag skakat ut blandningen i och det har funkat utmärkt.
    Jo, men utan röret i alltså! Jag trodde att det var det instruktionen gällde, kanske jag har missförstått. I andra flaskor behövs det ej någon platta i. Jag tycker att blandningen måste skakas oavsett om det är i flaska eller ej, känner inte att pulvret löses upp tillräckligt annars, men vi blandar alltid med kokat kallt vatten, ej med varmt, micrar sedan till lagom värme. Lillen skulle aldrig klara av att vänta på först uppvärmning sen avsvalning.
Svar på tråden Ni som använder Dr Browns flaskor....