Inlägg från: Love4cats |Visa alla inlägg
  • Love4cats

Denna ciggarett rök!!!

Shittelitt, Då fungerar inte ventilationen som den ska. Det blir baksug och kan dra in lukter istället. Vi hade så från en granne som bodde under oss. Luften for inte ut utan drogs tillbaka till vår lägenhet. Efter ventilationscheck slapp vi det.

Man kan inte äga en katt. I bästa fall kan man bli hans sambo
  • Love4cats

Ts försvann men prata med grannarna för ni kan säkert kompromissa om de är tillmötesgående men gå inte dit med högmod och röda ögon . Jag är själv en lillrökare och jag är mobil

• Love4cats

Vad gäller attityden från en del rökare så är det inte ciggen i sig som gör det utan personligheten med eller utan cigg. Att märka människor som jordens avskum hjälper sällan. Däremot en vanlig vuxen konversation.

• Love4cats

Så sant så sant. I en annan diskussion om rökning var det en tjej som länkade till info hon skulle använda sig av dvs att det är farligare att utsätta sig för avgaser.
     Bilberoendet kan man göra sig av med eller minska åtminstone, kollektivtrafik för miljöns skull. Där kan man tala om att förpesta miljön för alla på sikt. Högst relevant när det diskuteras om att rökning påverkar ALLA (?) ..

barnfriföralltid skrev 2008-07-18 12:38:02 följande:
    Det finns miljöv'nliga bilar. DET är ett aktiv val!
  • Love4cats

Alleka, Vadå NI rökare? För det första skulle de rökarna respektera er önskan mer om ni skruvade ner volymen lite. Jag menar att rökare förstör inte för ALLA som annat direkt eller indirekt gör, tex avgaser. En rökare kan försöka sluta röka alt sluta, gå undan en bit och tänka på omgivningen, likväl som kollektivtrafiken är alldeles ypperlig på de flesta håll. Annars finns det alt sätt att bli av med bilberoendet. Jag är less attityden mot rökare fast jag själv knappt röker och går undan, för det är rena rama mobbingen medan när man ber en del icke-rökare rannsaka sig själv, då är det ett himla ramaskri. I ts fall skrev jag, prata med personen som röker, men skippa attityden, för den kommer man inte långt med.

• Love4cats

Visa respekt istället för att starta en mobb hela tiden för de här antirökartrådarna lockar verkligen inte fram folks bästa sidor.

Svar på tråden Denna ciggarett rök!!!