• Badbollen

Denna ciggarett rök!!!

Vill bara gnälla lite!!

Bor i en hyresrätt där balkongerna ligger precis brevid varandra med en plåtvägg emellan. Två och två sitter balkongerna.

Mina grannar sitter alltid och bolmar och när man då vill vädra lite hemma så är det enda som kommer in en massa ciggarettrök som snabbt fyller hela min lägenhet. Hur fräscht är det???
    Nu när det är varmt så har man ju alltid balkongdörren öppen, men det går ju inte för då får jag in stanken så fort jag öppnar!

Mitt köksfönster står alltid öppet litegrann,och ligger brevid vardgagsrummet på samma sida som balkongen fast längre bort .. samma sak där.
    Dom sitter och blåser ut röken ut det hållet så allt kommer in till mig!
    Tycker det är sååå äckligt.
    I natt hade jag lite öppet för det va så kvavt. Vaknar kl 05.30 av att det stinger cigg rök i hela lägenheten och i mitt sovrum.
    Tycker det är skit!!

Så nu har jag fått gnälla av mig

• Svar på tråden Denna ciggarett rök!!!
  • Lady Dahmer

det är bara en tidsfråga innan det blir förbjudet att röka på balkonger. håll ut.

It is better to have ideals, and fail to live up to them, than it is to have no ideals at all.
  • kaffekatten

Bläääääääääääääääääää. Cigarettrök är det värsta jag vet - och det blir bara värre med åren. Kan du inte prata med grannen?

Kram

• Tittij

Jag äcklas oxå av cigarettrök. Blir ju inte lättare nu när man är gravid heller, coh luktsinnet tiodubblats...

Nä, fy fan för äcklig rök!! Längtar tills det blir förbjudet att röka inomhus överallt! Har äckliga grannar som röker under köksfläkten så deras snuskrök bolmar ut i vår lägenhet via ventilationen...

• Tittij

Jag äcklas oxå av cigarettrök. Blir ju inte lättare nu när man är gravid heller, coh luktsinnet tiodubblats...

Nä, fy fan för äcklig rök!! Längtar tills det blir förbjudet att röka inomhus överallt! Har äckliga grannar som röker under köksfläkten så deras snuskrök bolmar ut i vår lägenhet via ventilationen...

• mammabarnpappa

Kan du inte försöka gå och prata med grannen? De kanske visar lite hänsyn och röker vid yttedörren istället.
    Jag själv är rökare och röker på balkongen. Hittills har ingen granne klagat på de, men om någon skulle komma o säga till mig att de gick in i deras lägenhet och de inte tyckte om de, hade jag faktis tagit hänsyn till de och rökt vid yttedörren. Hoppas att det blir bättre snart med röklukten!

• Badbollen

Nej har inte pratat med dom, dom bor i porten bredvid ochvet inte vilken lägenhet det är. Och vill ju inte hänga över balkongräcket och vifta med armarna för att dom ska se mig Är lite höjdrädd

• ludenben

Vår granne röker med på balkongen. Inte så mycket att göra åt direkt eftersom det inte är förbjudet enligt hyresreglerna. Vad som ät störande här är att det är så dålig isolering och kass ventilation så hans rök kommer innifrån med. Upp genom ventilationen och in i en av våra garderober. Förut kom det under diskbänken i sopskåpet där men efter mycket knorrande var bostadsbolaget och tätade.

• Badbollen
    Tittij skrev 2008-07-17 09:01:14 följande:
    Jag äcklas oxå av cigarettrök. Blir ju inte lättare nu när man är gravid heller, coh luktsinnet tiodubblats...Nä, fy fan för äcklig rök!! Längtar tills det blir förbjudet att röka inomhus överallt! Har äckliga grannar som röker under köksfläkten så deras snuskrök bolmar ut i vår lägenhet via ventilationen...
    nej gud verkligen inte!! ja det är inte ett dugg trevligt
  • mammabarnpappa
    Badbollen skrev 2008-07-17 09:02:25 följande:
    Nej har inte pratat med dom, dom bor i porten bredvid ochvet inte vilken lägenhet det är. Och vill ju inte hänga över balkongräcket och vifta med armarna för att dom ska se mig Är lite höjdrädd
    Aha ok. Men om de är ute och röker någon mer gång, (som säkert kommer nu snart) kan du ju försöka ropa lite lätt på de. Och sen förklara via balkongen, med armarna i balkongen. Funkar inte det får du kanske prata med värden. För jag tycker att alla ska kunna må bra o ha sina fönster öppna om de vill.

Grannarna vet kanske inte om hur de är för er, o då får man ju hoppas att de tänker om när ni har förklarat. Annars kanske du kan skicka sambon o prata? :) Lycka till!
  • Sallisen

Jag har samma problem... flera grannar som röker och äcklig rök som kommer in typ varenda gång man vill VÄDRA och få in fräsch luft. *bläääääää*

Tycker att man borde fatta som rökare att det går in till andra. Om man nu vill röka, kan man väl göra det hemma hos sig själv och inte förpesta andras tillvaro!

Svar på tråden Denna ciggarett rök!!!