Inlägg från: Badbollen |Visa alla inlägg
  • Badbollen

Denna ciggarett rök!!!

NoXigen skrev 2008-07-17 09:51:56 följande:
    Ni som gnäller på rökare får väl flytta till nått kolektiv för icke rökare då Betalar hyra gör vi me och har lika stor rätt o förpesta runt omkring oss me vår rök som ni har me ert gnäll
    Ja för gnäll är ju en hälsorisk!?
  • Badbollen
    NoXigen skrev 2008-07-17 09:56:26 följande:
    Ah, man kan bli stressad för mindre, vi börjar bli till åldern nu o hjärtat orkar ju inte me all stress
    haha ja jag är 28 så jag orkar ett tag till
    Blir bara irriterad för det är inte fräscht, och fattar inte hur man som rökare tycker att röken är okej. När jag rökt så stör jag mig på lukten av röken som sätter sig överallt..även fast jag röker ibland tycker jag inte att det är ok att andra ska behöva stå ut med stanken bara för jag har ett beroende, ( nu har jag inte det) men en inbiten rökare som måste ha sina cigg varje dag
  • Badbollen
    buffyla skrev 2008-07-17 10:01:11 följande:
    "Badbollen"Jag vet inte hur citfunktionen fungerar men jag svarar såhär i stället... Vi har väldigt stora balkonger här jag bor. mina grannar är dessutom inte hemma på dagarna (det är jag). Det som jag kan tänka mig är störande för dem är 2-3 cigg på kvällen. Skulle dock kunna röka på andra sidan huset om någon bad mig! har du påtalat problemet? De kanske inte ens vet att det är ett problem för dig...Hoppas det ordnar sig!"Fru Hennerdal"Mina grannar har inga barn som leker ute. Vad är det som säger att din rätt går före min? Du kanske missade att det handlar om att kompromissa?
    Okej men då är det inte som vi kan jag tänka mig. Har ganska små balkonger. Men som sagt, ska försöka prata med dom vid tillfälle
  • Badbollen
    NoXigen skrev 2008-07-17 10:03:45 följande:
    Ne men seriöst då, hugg grannen när du ser dom ute (typ när dom handlar cigg eller nått ) o babbla me dom.Vi stor bolmare e rätt snälla o bits inte , ja om vi fått vår morgon cigg då alltså Bor du/dom inte så långt upp så kanske dom gå me på att gå ner, lite drygt om det är fjärde våningen utanhiss typ.
    Jag vet inte hur dom ser ut eftersom vi har stora balkong skydd mellan våra balkonger. Hör dom bara när dom pratar spanska ganska högljutt Men dom bor på samma våning som oss fast porten brevid, det är tre trappor så är inte så långt att gå ner
  • Badbollen
    NoXigen skrev 2008-07-17 10:12:28 följande:
    Tre trappor för en stor rökare e ju nästan ett maraton till månen o tillbaka i trappsteg Men men , hoppas d löser sig för er...Nu ska ja ut o störa gannar me mitt eviga bolmande
    Ja gör det tror jag ska öppna en burk med surströmming till hösten på balkongen
  • Badbollen
    Mandi74 skrev 2008-07-17 11:05:41 följande:
    Fan vad skönt att man bor som man gör, slipper gnäll från grannar och allt och inget.
    Hmm ja men oavsett hur man bor kan det vara konflikter mellan grannar i området
  • Badbollen
    Emerald88 skrev 2008-07-17 11:02:16 följande:
    Usch. Jag håller med! Det är något fruktansvärt äckligt. Men jag brukar på Söndagsmorgonen då grannen är bakis och tar sin morgoncigarett så brukar jag hälla ner en hink med spya. Hehe, nej det gör jag ju inte. Men man har en jävla god lust med det!
    hahah ja det hade varit en syn!! ibland har man god lust med vissa saker.
  • Badbollen
    Mandi74 skrev 2008-07-17 13:53:20 följande:
    Inte om man inte har några grannar. Närmsta granne bor några km bort, vi stör inte dom och dom stör inte oss..
    Ok vad skönt då. Men jag är ingen gnällgranne. Men ljust att få sitt hem inpyrt av rök är något jag tycker jag har rätt att gnälla över.
  • Badbollen
    barnfriföralltid skrev 2008-07-17 14:05:10 följande:
    Lady Dahmer skrev 2008-07-17 09:34:40 följande:
    Ja, och det ÄR TILLÅTET att röka på balkongen, så varför gnäller du?
    Lite vett kan man väl ha när man röker? Eller måste man vara obstinat och tycka att bara för att man FÅR röka där MÅSTE man göra det?! är det täta balkonger kanske man kan tänka lite längre än sin egen näsa.

Skulle du vilja att jag åt surströmming på min balkong varje kväll så det stank in till dig? Det skulle du inte alls bry dig om. Varje dag, kväll, tidig morgon? jag menar det är ju tillåtet för mig att göra det
  • Badbollen
    barnfriföralltid skrev 2008-07-17 14:14:10 följande:
    Ja, det är tillåtet, så varsågod. Gnäll inte på dom som röker, utan på dom som gör lagarna och bestämmer. Det är dom som bestämt att vi får röka på balkongen. Ni får väl köpa en luftrenare och lite doftspray.
    Men va bra, med en sån inställning ska man med andra ord inte tänka på sin omgivning utan gå runt och vara ett stort ego! "tummen upp"
Svar på tråden Denna ciggarett rök!!!