Inlägg från: barnfriföralltid |Visa alla inlägg
  • barnfriföralltid

Denna ciggarett rök!!!

Badbollen skrev 2008-07-17 15:19:19 följande:
    Men det va ironi i det jag skrev eftersom att tongången går i att man ska få göra som amn vill coh andra ska bara finna sig i det. Om du sen tolkar det på ett annat sätt får stå för dig.Skulle självklart inte göra så. är inte 5 år! men att säga att man som rökare inte ska behöva bry sig om andra bara för att man FÅR röka vart man vill i proncip tycker jag är ego!
    Ego och ego, det är ju så det är. Du får väl starta en demonstration utanför Rosenbad och tvinga dom att skriva nya lagar.
    Och nej, du är kanske inte 5 år, men när folk "tjallar" och anmäler inlägg så kan man faktiskt tycka att du beter dig som en.
  • barnfriföralltid
    Badbollen skrev 2008-07-17 15:23:19 följande:
    så du tycker att du har rätt att skriva att du hoppas att jag inte har barn??varför ska jag ta personliga påhopp av dig?
    Med den attityd du uppvisade, med hämnd istället för samtal, så kan man dra slutsatsen att du kanske inte är mogen för att visa en annan liten människa hur världen fungerar.
  • barnfriföralltid
    Badbollen skrev 2008-07-17 15:26:56 följande:
    Läs det jag skrev. DET VA IRONI, kanske svårt för dig att få in i din inrökta skalle??!!Jag har en son på 5 år som jag lär vad som är rätt och fel. Och att man ska respektera och ha hänsyn till andra människor.Något du verkar ha brist på.Som sagt dett av mitt sista ord.
    Jag har ingen inrökt skalle, bara så att du vet. jag kanske ska springa och tjalla och anmäla dett inlägg, för detta är lika mycket ett personligt påhopp! Ojojoj, vad farligt...

Du kanske lär honom vad som är rätt och fel, men när han sen växer upp och träffar en tjej och dom får problem, vad gör han? Jo, som mamma. Springer runt och gnäller för folk, men tar inte upp problemet med tjejen sin som går runt och trör att allt är bra och dte är bara att köra på. Det är verkligen smart. Det är lätt att säga vad som är rätt och fel, men svårare att leva upp till det, eller hur?
  • barnfriföralltid
    Badbollen skrev 2008-07-17 15:34:00 följande:
    Du gör mig verkligen riktigt ledsen!jag lämnar denna sidan nu. Trodde inte folk va elaka härinne.
    På vilket sätt blir du ledsen?

Personligen tycker jag att det är elakt att prata skit bakom folks ryggar utan att dom har en aning om att det ens finns ett problem...
  • barnfriföralltid

Lady Dahmer skrev 2008-07-17 18:17:11 följande:

jag skiter i min grannes barn när mitt eget barn far illa om jag ska vara ärlig även om jag helst ser att INGET barn far illa....  men jo så länge det är lagligt finns det inte så mycket mer att göra. tror dock att det bara är en tidsfråga innan det blir olagligt.
    Man har ingen som helst rätt att gnälla när man själv VALT att bo i ett flerfamiljshus, där man är fullt medveten om att grannarna kan röka.
    Och det spelar ingen roll om det bara är en tidsfråga innan det blir olagligt, JUST NU är det lagligt!

Ta med dig dina ungar och flytta ut i skogen, köp en glasbubbla och stoppa dom i. Odla bara egna grönsaker. Men akta er från att fiska er en middag, det KAN finnas kemikalier i vattnet som fisken KAN ha fått i sig som sedan KAN skada era kroppar.
  • barnfriföralltid

Lady Dahmer skrev 2008-07-17 18:50:05 följande:

jag har inget annat VAL än att på i lägenhet just för att jag inte har råd med hus. skulle mer än gärna flytta ut i skogen! men det är tyvärr lite dyrare än vad jag kan klämma fram. en vacker dag dock..... dina jämförelser är dock löjliga.
    Då får du ju helt enkelt acceptera vad samhället tillåter till du skrapat ihop pengar och kan bo där du vill.

• barnfriföralltid
    Gackning skrev 2008-07-17 22:32:11 följande:
    HAHA AAA det ska jag verkligen göra, bara för ATT det är lagligt!!! haha
    Det är inte lagligt.
  • barnfriföralltid

Lady Dahmer skrev 2008-07-17 18:17:11 följande:

jag skiter i min grannes barn när mitt eget barn far illa om jag ska vara ärlig även om jag helst ser att INGET barn far illa....  men jo så länge det är lagligt finns det inte så mycket mer att göra. tror dock att det bara är en tidsfråga innan det blir olagligt.
    Varför ska din granne bry sig om dina barn när du skiter i hennes?

What goes around comes around...
  • barnfriföralltid

Lady Dahmer skrev 2008-07-17 23:58:05 följande:

nu menar jag inte att jag skiter i andras barn, men om valet står mellan att grannen förgiftar MITT barn eller hennes eget så är valet självklart för mig. jag skulle aldrig medvetet utsätta nåt barn (eller vuxen) för skada... eller risken att bli allvarligt sjuk, men av nån anledning så ser rökare det som sin rätt. deras behov går före andras hälsa och välmående. hur tänker man då egentligen???
    Så du menar på fullaste allvar att du aldrig åker bil? Att du bara äger ekologiskt odlade rättvismärkta kläder? Och bara äter den sortens mat? Att du aldrig köper tex heminredning från billiga affärer där varorna tillverkats av barn i Taiwan?

Allt detta är faktiskt att medvetet utsätta barn och vuxna för fara och risk att bli allvarligt sjuk.
  • barnfriföralltid

Jag försöker inte ursäkta någon "drog", jag skriver bara fakta och mina åksikter.

Det är egentligen ingen större skillnad på att åka bil och röka. Alla avgaser som din bil släper ut skadar dina medmänniskor på samma sätt som cigarettröken gör. Åker du således genom ett folktätt område ( så som innestan eller ett bostadsområde ) försämrar du deras luft avsevärt mycket mer än vad en person som rökande går genom samma område. Så är det faktiskt.

• barnfriföralltid

Men nu handlar det ju om rökande på balkongen, och jag säger bara som jag sagt innan, vill man inte bo i ett hus där man kan utsättas för rök, får man bosätta sig i skogen eller i ett allergvänligthus. Sådana finns faktiskt.
    Alla är ju fullt medvetna om att man kan komma att utsättas för rök när man flyttar in i ett flerfamiljshus. Eller?

• barnfriföralltid
    Alleka skrev 2008-07-18 11:55:52 följande:
    Men en bil är ju på ett sätt något många behöver för att ta sig till vissa ställen där det finns dåliga kommunikationer Är rökning något man behöver? NEJ!Kan man jämföra en bil med att röka? NEJ!
    Eh joodå, jag kan jämföra en bil med cigg varenda dag i hela mitt liv om jag så vill!

Du är en aktiv vän till bilismen, därför försvarar du den...
  • barnfriföralltid
    Alleka skrev 2008-07-18 12:28:20 följande:
    Din rökning är ett val du gör.Att vara född t.ex och bo på landet utan kommunikationer så man MÅSTE ha bil är för att komma till jobbet, för att få pengar till att lev är inte samma val. Det är inte frivilligt som rökning är. Det du gör är ett beroende. Att köra bil kan vara ett måste för att kunna försörja sig. Det är knappast rökning.Tycker inte dina argument håller
    Det finns miljöv'nliga bilar. DET är ett aktiv val!
Svar på tråden Denna ciggarett rök!!!