• skånetös78

Hur får jag toalettstolen ren?

Vi flyttade in för nån månad sen och toalettstolen är jättesmutsig just i kröken, vi har skrubbat med allt möjligt känns det som men det blir verkligen inte rent..skiten (bokstavligt talat!) har verkligen "ätit" sig in i kröken..ser riktigt äckligt ut!
    Finns det något mirakelmedel eller är det bara att göra sig av med denna stol och köpa en ny?

**Blivande Fru Nordström**
  • Svar på tråden Hur får jag toalettstolen ren?
  • Michisen

Testa ättika, detta mirakelmedel. Häll i rejält och låt det stå, skrubba sen!
    Kan även funka att dra på sig rejält höga diskhandskar (om man är äckelmagad som jag) och sen skrubba ordentligt med svamp istället för toaborsten.

• jagäraf

Du kan också testa någon form av kalkborttagning. Jag har själv nåt som heter Kalcinex (tror jag) och det fick jag nyligen bort en massa brunt i en toa med. Hällde i och så fick det stå några timmar, sen var allt borta.

• Mrs Kaffelatte

Citronsyra..

Spola i toan på kvällen när alla är klara och ha sedan i citronsyra.
    Skura rent på morgonen..
    Perfekt!!!

• La Lola

Är det smuts då?
    Eller trasig emalj?

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • skånetös78

Klorin,tabletter har jag testat men ska prova med citronsyra, ättika och kalkborttagning! Allt är värt att prova!

La Lola: Har aldrig tänkt på att det kan vara annat än smuts, det är brunt och sitter som berget..

• Mrs Kaffelatte

Kan vara kalk... Så på ÖB finns en flaska som heter Citek som är skitstarkt men det hjälper...

• skånetös78
    Mrs Kaffelatte skrev 2008-07-17 09:41:31 följande:
    Kan vara kalk... Så på ÖB finns en flaska som heter Citek som är skitstarkt men det hjälper...
    Då får vi fixa en flaska sånt! Ska prova ALLT
  • La Lola
    skånetös78 skrev 2008-07-17 09:39:30 följande:
    La Lola: Har aldrig tänkt på att det kan vara annat än smuts, det är brunt och sitter som berget..
    Jag tror att det är skadad emalj....
    //3 år tog det - jag ska bli mamma igen
Svar på tråden Hur får jag toalettstolen ren?