Läppiercing
Oavsett om du tycker det är snyggt eller ej TS så ska du itne tänka på just den grejen. Hon tycker ju uppenbarligen att det är snyggt och jsut i den frågan så är det endast henne såsikt som räknas faktiskt...Vad spelar det för roll om mian föräldrar inte tycker tröjan jag använder ofta är snygg? Jag kommer använda den ändå för att jag tyckder den är snygg
Däremit så förstår jag att du är orolig angående infektioner osv. Jag tycker att, eftersom hon har accepterat erat nej så borde hon få beröm av er. Bra och moget gjort av henne
Och för att hon inte ska springa iväg och göra en egen piercing själv ändå så ska ni ge henne en morot. Som den ni nu har pratat er fram till...ge henne ett datum då hon får göra piercingen...När hon fyller år helt enkelt.
Hon och ni får hålla piercingen under kontroll så att hon gör den rent precis så ofta som hon ska. Att hoppa över en enda "tvätt" kan få konsekvenserna som du har läst om. I övrigt så är det väl bara kul för henne att få ha piercingen
Så länge hon sköter den så ska det vara lugnt. Men varna henne om att, om minsta lilla tecken på infektion eller så dyker upp så ska hon genast ta ut smycket!