• Anonym (flickvänne)

Ont i pungen....

Detta kan låta jätte konstgt, och min sambo vill inte allas att jag ställa frågan här till alla hjälpsamma FLare.. men då han vägrar gå till läkarn för att det är "skämmigt" så gör jag det iaf, och ser om någon har varit med om något liknande...

Min sambo har flera gånger klagat på att han har ont i pungen, ena pungkulan framför allt, när detta kommer så brukar det sitta i några dagar, och han är verkligen jätte öm.. Jag tycker att jan ska ringa och få komma till en läkre, då detta ju faktiskt kan vara något allvarligt. Men han tycker att det är "skämmigt" och att det sen brukar ju gå över.

Men ont i pungen ska man ju inte ha..
    Någon som varit med om något liknande??

• Svar på tråden Ont i pungen....
  • Anonym

Det finns olika doktor/läkar-sidor där man kan fråga om råd till riktiga läkare via mail. Prova att skicka din fråga till de. Har dock inga länkar.

• Anonym (lycka till)

Hmhm tyvärr har jag inget svar, men min pojkväns snopp gör ont :/ likdant att den ömmar och gör ont, sen gar de över, han vill inte heller ga till läkaren o kolla för att han skulle skämmas :/ inte lätt dehär.
    Jag ska iaf ringa utolog o kolla vad de kan vara för nagot :D gör du likadant sa vet man ju iaf VAD de är.

eller hur?

• Anonym (flickvänne)
    Anonym skrev 2008-07-17 23:48:49 följande:
    Det finns olika doktor/läkar-sidor där man kan fråga om råd till riktiga läkare via mail. Prova att skicka din fråga till de. Har dock inga länkar.
    Tack!! Att jag inte har tänkt på det.. Ska kika och se om jag kan hitta..
  • anneliesb

skicka hnm till en Urolog, det är inte klamydia då?

• Älgen

Märkligt eftersom det kommer och går. Är pungkulan annorlunda i storlek, form, tyngdkänsla?
    Jag skulle ju verkligen rekommendera honom att gå till läkare, testiklarna ska man vara rädd om. Läkare är ju van vid alla möjliga åkommer, inte bryr de sig om detta. Och det finns ju farliga sjukdomar i testiklarna så han borde kolla upp det (men det vet han väl redan).

• Anonym (flickvänne)

Anonym (lycka till) skrev 2008-07-17 23:52:20 följande:

Hmhm tyvärr har jag inget svar, men min pojkväns snopp gör ont :/ likdant att den ömmar och gör ont, sen gar de över, han vill inte heller ga till läkaren o kolla för att han skulle skämmas :/ inte lätt dehär. Jag ska iaf ringa utolog o kolla vad de kan vara för nagot :D gör du likadant sa vet man ju iaf VAD de är. eller hur?
    Jaa, jag kan ju ringa och höra mig för.. Förstår inte hur dom kan tänka att någonting är skämmigt, när det faktiskt kan vara något allvarligt..
    Det jag mest tycker är konstigt är att det kommer tillbaka, först gången så tänkte jag att han kanske hade fått en smäll eller så, och sa det till honom när han sa det, och han försökte tänka efter och kom fram till att sonen kanske hade kunnat träffat med foten där när dom hade busat, fast egentligen inte så att det hade gjort ont.
    Andra gången så frågade jag honom igen om han kanske hade fått någon smäll, men han svarade då att nä.. Och får man en smäll där, så brukar man faktiskt känna av det, det är ju känsliga delar liksom..
    Oki oki, tänkte jag och ville inte tjata, men det har hänta flera gånger efter det, och då tror man ju att det faktiskt är något...

Hmm, vilket långt inlägg, om en pung...
    Kanske dags att sova....
  • Älgen

Är pungkulan annorlunda i storlek, form, tyngdkänsla?

• Anonym (flickvänne)
    Älgen skrev 2008-07-18 00:02:59 följande:
    Märkligt eftersom det kommer och går. Är pungkulan annorlunda i storlek, form, tyngdkänsla?Jag skulle ju verkligen rekommendera honom att gå till läkare, testiklarna ska man vara rädd om. Läkare är ju van vid alla möjliga åkommer, inte bryr de sig om detta. Och det finns ju farliga sjukdomar i testiklarna så han borde kolla upp det (men det vet han väl redan).
    Nja, kanske att det skulle kännas lite svullet på ena sidan, den sidan han säger att det som ondast så det verkar typ bara komma i samma kula hela tiden...
    Jaa, han vet att det kan vara farligt och jag tjatar, (hotade med att ringa hans mamma, för hon brukar lyckas få hnom till läkarn) Men han tycker att det är skämmigt, men det är ju det dom är utbildad för, det är ju deras jobb liksom...
  • Anonym (flickvänne)
    anneliesb skrev 2008-07-18 00:02:40 följande:
    skicka hnm till en Urolog, det är inte klamydia då?
    Nja, eller jag vet ju egentligen inte vad det är.Men om det skulle var det, skulle det komma och gå då??.. För det är ju inte ihållande hela tiden...
  • Älgen

Tycker ju absolut att han ska till läkare men förstår att det kanske känns jobbigt. Dock måste man ju göra vissa saker och detta hör nog till en sån.

Svar på tråden Ont i pungen....