Inlägg från: Vattumankillen |Visa alla inlägg
  • Vattumankillen

Ont i pungen....

Det är viktigt att alltid gå till läkaren och det är inget man ska skämmas för om man har ont i pungen.

Det är ett viktigt organ som påverkar testosteron värderna och hur fertil man är.

Jag hade ont i pungen när jag var 11 år och gick inte till läkaren itid vilket har gjort att jag kommer få lida av det resten av mitt liv. Jag fick pungbråck i ena testikel som inte utvecklades normalt och jag utvecklades inte normalt i puberteten eftersom mina testosteronvärder hade sjunkit extremt lågt pågrund av pungbråcket. Min penis utvecklades inte som den skulle och jag har 2017 lågt testosteron värden.

Jag är nu 22 år men reagerade dåligt som sagt när jag var 11 år.

• Vattumankillen
    lejonetDaniel skrev 2017-04-16 16:21:13 följande:

Det är viktigt att alltid gå till läkaren och det är inget man ska skämmas för om man har ont i pungen.

Det är ett viktigt organ som påverkar testosteron värderna och hur fertil man är.

Jag hade ont i pungen när jag var 11 år och gick inte till läkaren itid vilket har gjort att jag kommer få lida av det resten av mitt liv. Jag fick pungbråck i ena testikel som inte utvecklades normalt och jag utvecklades inte normalt i puberteten eftersom mina testosteronvärder hade sjunkit extremt lågt pågrund av pungbråcket. Min penis utvecklades inte som den skulle och jag har 2017 lågt testosteron värden.

Jag är nu 22 år men reagerade dåligt som sagt när jag var 11 år.

Det är konstigt att samhällets åsikter att män som har problem med underlivet typ är att de inte är några män. Det är väldigt vanligt att män och pojkar inte vågar gå till läkaren och itid. Glömde tilläga att jag skämdes extremt mycket och visste inte eller vad det var för något och jag borde ha gått till läkaren itid.
  • Vattumankillen

Det känns som det råder stor okunskap hos läkarna för sjukdomar och skador i pungen och testiklaena. Bara princip genom Internet har jag förstått mina problem. Till och med sjukvårdsguiden hävdar att man ska opereras för pungbråck/varicocele då testikel inte kanske utvecklas normalt om man får det tidigt i puberteten. Problemet för mig var att jag fick varicocele så tidigt i vänster testikel och varicocele kan påverka båda testiklarna. Är till 99 procent säkert det som ligger bakom att jag har lågt testosteronvärden idag plus att min penis inte utvecklades normalt. Min penis var inte alls liten jämfört med andra killar innan jag fick pungbråcket. Något måste ha gått fel och det finns typ inget annat som talar för att något annat skulle ligga bakom mina låga testosteronvärden plus att min penis inte utvecklades som den skulle.

Även om läkarna skulle hypotetiskt ha bra koll så hade det inte det spelar någon roll eftersom jag gick till läkaren för sent. Har ni någon erfarenhet av pungproblem och vad läkarna gjorde?

Svar på tråden Ont i pungen....