Inlägg från: Rigmor Mortis |Visa alla inlägg
  • Rigmor Mortis

Fun light

chevygirl skrev 2008-07-18 20:37:24 följande:
    Köper vi saft här hemma så är det alltid Fun light.
    Ska vi vara riktigt noga ÄR det inte saft du köper. Fun Light får inte heta saft.
  • Rigmor Mortis

Ur gp-länken (inlägg 1)

Andra namn ni använder är Tropical Fruit och Wild Berries. Ger inte det intryck av att det är fruktdrycker?
    - Valet av engelska namn ger en koppling till att det är något annat. Du kan inte gå ut och köpa en Tropical. Det finns ingen frukt som heter så.

Så jävla dum bortförklaring! *skrattar*

• Rigmor Mortis

miss misan skrev 2008-07-19 08:54:43 följande:

å vad ni än gör så SKRAPA INTE i bottnen på smörpaketen, där finns ämnen som oxå ökar risken för cancer! ds.
    Vad för ämnen? Källa tack?
  • Rigmor Mortis
    imsel skrev 2008-07-19 16:48:03 följande:
    Men finns det bättre saft än just FUN light då?Jag tycker absolut INTE man kan jämföra lightsaft med vanlig saft, med socker i!
    Man kan inte jämföra Fun Light med saft nej, det vore att jämföra ... tja, säg mjölk och saft? Fun Light ÄR inte saft.
  • Rigmor Mortis
    mindless skrev 2008-07-19 17:56:09 följande:
    Ser det ut som saft, beter sig som saft och smakar som saft, tja då kan jag nog tänka mig att även kalla det för saft. Och det oavsett vilka regler livsmedelsverket etc sätter upp för hur man får lov att marknadsföra en produkt.
    Nja, det kanske ser ut som saft, men beter sig inte som saft och smakar absolut INTE som saft.
  • Rigmor Mortis
    mindless skrev 2008-07-19 19:14:51 följande:
    Tja, det är ju en bedömningsfråga.
    Så du skulle inte känna skillnad på Fun Light och vanlig saft i ett blindtest?
  • Rigmor Mortis
    imsel skrev 2008-07-19 20:38:53 följande:
    All saft smakar ju olika.
    Ja, särskilt den med sötningsmedel. Därav mitt "...och smakar absolut INTE som saft"
Svar på tråden Fun light