PerG skrev 2008-07-19 10:46:19 följande:
Det är ju därför jag tycker man ska uppmärksamma och strunta i produkter som fuskar så enormt. Anledningen till att producenterna häller i en massa tillsatser är ju för att konsumenterna skiter i det och köper produkterna ändå. Om alla var lite mer medvetna och ställde högre krav så skulle vi slippa många av alla dessa skitprodukter. Som tur är har åtminstone två personer i denna tråd fått upp ögonen för vad denna produkt är för något. Nästa gång kanske ni även tar en kik på innehållsförteckningen i en annan produkt och hellre väljer en med mindre tillsatser.Och javisst, chips och smörpaketsbottnar kanske ger cancer, men jag pratar inte om huruvida fun light är farligt eller inte utan att det är en riktig skräpprodukt som ENDAST innehåller en massa tillsatser. miss misan skrev 2008-07-19 08:54:43 följande:
Få upp ögonen och få upp ögonen? Bara för att jag inte bryr mig betyder det inte att jag prisar Fun light till skyarna! Det är något som jag aldrig skulle ge till mina barn, men själv kommer jag att dricka det då jag tycker att "saften" är god.
Man kan få upp ögonen för något, även om man inte reagerar som du och dessa två människor som du nämner!