Inlägg från: Bevabus |Visa alla inlägg
  • Bevabus

Rökning

Det är absolut inte ok. Däremot så är det ju tyvärr svårt som förälder att stoppa beteendet, men det är ju som sagt skillnad på att uppmuntra beteendet och att starkt visa att man inte alls tycker det här är nå bra.

• Bevabus

Nu för tiden så smyger ungdomarna iväg ifrån skolans område när dom ska röka Det är nog därför du inte ser dom. Så är det iaf på min skola, där det är rökning förbjuden på skolområdet. Mina vänner som röker brukar gå och ställa sig inne bland husen i området bredvid skolan och röka. Fast vissa står ju precis vid gränsen mellan skolan o trottoaren.

GudsMestOskuldsfullasteLillaLamm skrev 2008-07-19 00:49:52 följande:
    Nu ser jag knappt unga röka när jag gick i högstadiet så stod vi och bolmade överallt
  • Bevabus

Det du säger är helt sjukt!!! Jag har klarat mig alldeles utmärkt från problem med alkohol, droger och cigaretter pga att mina föräldrar har amtat mig med information om det ända sedan jag kom in i tonåren! Dom har aldrig förbjudit alkohol men dom har helelr aldrig köpot ut åt mig. Det är olagligt och idiotiskt. Tro mig, du kommer inte hjälpa dina barn på nåt sätt om du köper ut åt dom. Då visar du att det är okej att dricka. Tack vare informationen mina föräldrar gav mig så dricker jag idag med hjärnan!! När jag väl dricker så tar jag högst två glas, medan mina vänner som har föräldrar som köper ut alkohol åt dom hällser i sig flaskor efter flaskor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! KÖP INTE UT!!! VISA INTE ATT DET ÄR OKEJ ATT DRICKA.

Det är skitsamma om du häller i dricka som är starkare än vad han/hon tror. Då kommer hans/hennes gräns för vad han tål av alkohol att vara på den nivån. Alltså, betydligt högre än vad som är bra för honom/henne. Gör det inte.

skytten06 skrev 2008-07-19 10:48:34 följande:
    Im Fabulous skrev 2008-07-19 10:43:36 följande:
    Men säger jag nej till henne och inte köper ut till henne, hur stor är inte chansen att hon får tag av någon annan? Och vad den personen gör med ciggen kan jag aldrig veta. Tänker inte riskar att min dotter blir drogad, räcker med att jag har blivit det. Samma gäller med alkohol det ska vi också köpa ut åt henne om hon ska festa, men då ska vi ändra på etiker på tex öl så hon tror att hon dricker starköl fast de är folköl. Då kommer hon inte bli för full för att kunna ta sig däirfrån om något skulle hända. O sen jo de går visst att spetsa en cigg så man inte märker det, det är inte svårt i dagens samhälle att göra det, och hur lätt kommer det då inte vara att göra det när dottern är i 13årsåldern.
  • Bevabus

Om du matar henne med information om alkohol så behöver du inte vara orolig att hon ska köpa dricka eller cigg från någon hon inte känner. För om du har gett henne rätt info så komemr hon VETA hur livsfarligt det är att göra så. Jag skulle aldrig dricka alkohol fårn en främling, jag dricker bara det som mina vänner ger mig. Och det är ett par riktigt pålitliga vänner kan jag säga det. MATA DINA BARN MED INFO ISTÄLLET FÖR ALKOHOL.

skytten06 skrev 2008-07-19 11:09:35 följande:
    Im Fabulous skrev 2008-07-19 11:07:56 följande:
    Ja man har ett ansvar att lära de rätt och fel. O jag kommer förklara för henne att man inte ska röka, snusa osv. Om hon sen väljer att göra det ändå så kommer jag att köpa ut till henne. Hellre jag än någon jag inte känner som köper ut åt henne.
  • Bevabus

AMEN!

Loviset skrev 2008-07-19 11:22:20 följande:
    Förresten känns det dumt att köpa ut ett slags lagligt knark för att det finns 0,01% chans att det blir spetsat med ett olagligt knark.
Svar på tråden Rökning