Inlägg från: Myzteria26 |Visa alla inlägg
  • Myzteria26

Rökning

Annat: Det är inte OK men jag kan inte hindra det för röka gör dom oavsätt vad om dom nu vill det.

• Myzteria26

Medans jag fråga allt och alla. Alla barn/ungdomar är ju olika
    Im Fabulous skrev 2008-07-19 10:56:24 följande:

Enklaste sättet att få tag i cig när man är minderårig är att köpa på de ställen där man säljer ut till minderåriga. Alternativt så ber man kompisen som "alltid får ut, för hon ser lite äldre ut" att köpa. Och man lär väl veta om ens vänner är sådana som spetsar cigaretter eller sysslar med drogmissbruk.Jag tvyvrökte från 14 års ålder och bad ALDRIG någon jag inte kände att köpa ut.
  • Myzteria26

Men samtidigt får man ha i åtanke att barn/ungdomar inte har den "pinsamma spärren"
    Im Fabulous skrev 2008-07-19 10:59:56 följande:

Jo, visst är det så. Men man ska inte glömma att det är pinsamt att fråga någon som man inte känner och det är dubbelt så pinsamt när man får ett nej.
  • Myzteria26

Det är ju inte beroendet du vill ha från en människa genom att spetsa en cigg eller en drink tex. det är ju bara att du ska ha "ner" människan för stunden.

Loviset skrev 2008-07-19 11:01:42 följande:
    Doppar man ett blött finger i amfetamin och gnuggar mot tandköttet blir man knappt påverkad. Så varför slösa det på någon som knappt komemr känna avd et?Amfetamin är ju i sig självt inte så pass beroendeframkallande att man av en så liten dos blir beroende direkt. Oftast är det själva ruset man först fastnar i och det får man ju inget märkbarn av om man får i sig en så liten dos?
  • Myzteria26

Kan bara hålla med. Helt olika från gång till gång/person till person.

NoXigen skrev 2008-07-19 11:06:13 följande:
    Svar på #35"Doppar man ett blött finger i amfetamin och gnuggar mot tandköttet blir man knappt påverkad. Så varför slösa det på någon som knappt komemr känna avd et?"Oxå något som du som är påläst borde veta att olika för person till person och från gång till gång hur det slår så att säga
  • Myzteria26

Jo kan man inte hindra dom känns det bättre iaf att ha "kontroll" på situationen på något sätt.

Moonis skrev 2008-07-19 11:30:39 följande:
    Jag skulle inte köpa ut cigg men däremot skulle dom få alkohol av mig. För där vet man alldrig vad dom kan få i sig för skit annars. Så det gör jag för mina barns säkerhet men självklart inom en viss ålder. Skulle inte låta mina barn gå ut o festa som 13 åringar precis men senare när man vet att dom kan hantera det.Kommer desutom alltid hämta dom från festerna, då vet man var dom är, hur dom kommer hem o även hur fulla dom är när man hämtar.
Svar på tråden Rökning