• TriXiiie

GI rivstart!!!

Det skrevs innan att man kan äta hur mkt man vill när man kör GI rivstart, men det kan man inte.. man ska ändå tänka på att inte äta för mkt fett. Det kommer ni märka om ni äter för mkt, då går ni inte ner i vikt iaf.
    Man ska äta sig mätt inte proppmätt.
    Ägg frukost(äggröra eller omelett,kokt,stekt?) är jätte bra,mättar och innehåller få kolhydrater.

www.gi-metoden.nu är en bra gratis sida.

• TriXiiie

alltså jag åt rivstarten i 4-5månader,*bara 20gr kolhydrater om dagen* och gick ner 25kg..
    Men efter ca 7dagar så går du automatiskt in i fas 2..
    Fast det står väldigt olika på olika GI sidor..
    Vissa så går man öve ri fas 2 och får då äta fullkorns produkter,frukst o.s.v...

Men vad jag menar när jag säger rivtart ör att äta minimalt med kolhydrater..

• TriXiiie
    Hallonböna skrev 2008-07-19 15:56:59 följande:
    Men med hur mycket som helst så menar jag så att man blir mätt. Det är ju svårt att överkonsumera fett, man blir ju onekligen väldigt mätt. Fast nog kan jag säga att jag ätit stora portioner vid flera tillfällen så jag även blivit "proppmätt", och jag har ändå gått ner 5kg på de 10 dagar jag har hållt på. Enligt boken jag läste "Gå ner i vikt med GI metoden" så får du äta hur mycket kött och fett du vill, bara du är i ketos.
    jo men alla är olika. jag vet många som haft för mkt sås till sin köttbit och grönsaker..och stått stilla(det handlar ju även om hur många kalorier man får i sig i slutändan..) Men sen när hon minskade på såserna så börja hon gå ner.Alla är ju olika. Jag ville bara informera så man inte tror man kan äta hur mkt som hellst o jämt vara proppmätt,o tro att man går ner massor...

Sen om man ätit strikt ett tag och sen ''syndar'' eller vad man ska säga, äter nått onyttigt eller så så kan det sätta fart på viktminskningen det också..
Svar på tråden GI rivstart!!!