• Vonkan84

GI rivstart!!!

Jag har lite frågor angående GI rivstar.
    Vad får man igentligen äta?
    Hur är det med fisk, kykling, kött, köttfärs m.m.
    Grönsaker: sallad, morötter, ärtor, majs, paprikia, gurka m.m.
    Hur är det med mjölkprodukter: mjölk, yoghurt, fil, m.m.
    Frukt får man äta det? Äppöen, bananer, päron m.m.
    Sen undrar jag hur stora porttioner man får äta på ett ungefär?
    Är glad och tacksamm för svar.
    MVH/ Veronica

• Svar på tråden GI rivstart!!!
  • Vonkan84

Vad glad jag blir att det är någon som svarat
    Jag har bara kört gi fas 2, tack vare jag ammade. Men nu vill jag köra rivstarten när jag slutat att amma. Men jag kan typ inget om rivstarten.

flawless: När jag väll sätter i gång skulle vi kunna köra tillsammans. Jag vill bara veta lite mera om den.

Hallonbönan: Jag skulle bli jätte tacksam om du ville skriva villka livsmedel man får äta under fas 1.

• Vonkan84

Joual:
    Tandori vad är det för något? Det låter som en krydda. Det låter väldigt gott. Är det starkt?
    Giviktkoll värkar väldigt bra, har varit inne flera gånger på den sidan, men det har aldrig blivit så att man har gått med. Kanske ska ta och göra det nu när jag ska börja köra rivstarten.

Hallonbönan:
    Tack för listan med saker man får äta. Det var vissa saker jag trodde man inte fick äta. Dom här KESTO stickorna är dom receptfria på apoteket?
    Jag har hört att man får köra rivstarten max 6 veckor sen ska man ta in typ dinkel pasta, qinoa i små mängder.

TriXiiie:
    Tack för ägg frukost tippset. Är inte så jätte förtjust i ägg, men man får väll lära sig. Omelett är rätt gott med lite skinka, lök och champinjoner i .
    Jag ska kolla in gi-metoden sidan och se vad det är för något, har aldrig kollat den sidan.

red rose 06:
    Jag har kört lite gi. Jag gick ner 7 kg sammanlagt och då körde jag INTE rivstarten för jag ammade. Jag åt efter gi, gick promenader, körde lite wii fit och ammade. och det funkade på mig. Jag tror jag höll på i ca 4 vackor. Sen blev jag magsjuk och gick ner 3 kg till .

Tack för alla svar jag fått. Jag är väldigt glad och tacksam för dom.

• Vonkan84

Jag tänkte på en sak... får man värkligen äta bönor under rivstarten???
    Jag såg det på gi-metoden sidan. Jag tänkte inte göra det, och nu blir jag osäker på om man inte får det eller om man får det.

Finns det n¨gra bra böcker om just rivstar eller där det står en hel del om just rivstart. I böckerna jag har står det inget om rivstarten.

Svar på tråden GI rivstart!!!