• Nico och Dylans mamma

    Frågor till er pappor eller blivande pappor!

    Ni som har gravida kvinnor eller har haft, ärligt talat nu är det en dans på rosor?
    Är era kvinnor nöjda och glada?
    Min man tycker att jag gnäller och har krämpor hela tiden och han undrar var ifrån folk fått att kvinnor mår aldrig så bra som när dom är gravida.
    Jag var likadan förra gången, hormonerna och humöret spruddlar hej vilt och man spyr och har ont.
    Är det bara min man som har en besvärlig kvinna när hon är gravid????

  • Svar på tråden Frågor till er pappor eller blivande pappor!
  • Jessa76

    Men alltså din man måste ju ha en väldigt selektiv hörsel!
    Jag trodde att "alla visste" att en gravid kvinna kan vara hur hormonstinn som helst! Många kvinnor har lite extra temperament som gravida och herregud en graviditet är ju som att springa ett marathon varje dag i 40 veckor! Nä du karln din får allt ta och läsa på lite om allt som händer i kroppen och hur VANLIGT det är att ha krämpor och ha lite "humör" !
    En del kvinnor mår hur bra som helst andra hur dåligt som helst. Det där är så himla OLIKA, det variera från kvinna till kvinna och från graviditet til graviditet.
    Preis som en förlossning är helt unik så är graviditeter det också.
    Det finns dom som har "lätta" graviditeter eller "lätta" förlossningar medans andra mår apdåligt fysiskr och/eller psyksikt under en graviditet och samma gälelr för förlossningar.
    Och så kan man ha 4 "lätta" graviditeter eller förlossningar men den 5:e blir förjävlig eller tvärtom den första är hemsk men sen är det bättre nästa gång.

    Nä du du får ta och be din man att gå in här på familjeliv ett par gånge rom dan de närmsat veckorna och läsa ALLT och ALLA tråder om graviditet och olika symptom, för ärligt talat hans hörsel är nog väldigt selektiv.....

  • Andy078
    Svar på #4
    Nej, inte så som jag har det just nu med min sambo är det verkligen ingen dans på rosor... så du är inte ensam...
  • Asla

    Din man är inte ensam. Min säger att jag gnäller om allt och tycker lilla om alla, kan inte ta minsta lilla motgång mm mm Han säger även att jag är precis som min syster va så trösta din man med att det finns i alla fall 2 till som har/har haft det förjävligt. För är jag som min syster så är jag glad att min sambo ens finns i mitt liv forfarande=)

  • Sötstrumpan

    Enligt min man så är jag samma person, bara lite mer känslig än normalt. Speciellt när det gäller saker på TV, kan börja tjuta till nyheterna. Men jag var likadan under min förra graviditet så han är inte förvånad. Annars är jag nog ganska lugn skulle jag tro :=)

  • 3xmamma

    Tips. Skaffa Vicki Iovine´s "handbok" till graviditet och sätt den i handen på gubben(utvalda kapitel). Skrattade högt, rått och igenkännande ; )

Svar på tråden Frågor till er pappor eller blivande pappor!