Inlägg från: Pippilångstrump |Visa alla inlägg
  • Pippilångstrump

barnepilepsi

Vill bara tillägga att man inte behöver se något på ett EEG, har själv epilepsi. När jag gick i femman-sexan fick jag göra ett EEG för att jag hade svimmat. detta visade inget så man uteslöt ep, år 2001 fick jag ett riktigt krampanfall hemma i sängen och enligt min man var jag helt bort (även lång tid efteråt), efter en timme elelr så så fick jag ett till så jag fick åka in. Efter någon månad fick jag ett till och då fick jag börja med medicin, inget syns på magnetröntgen eller på EEG. Har inte haft några mer anfall sedan dess och äter en riktigt låg dos nu.
    mammasmulan: Inte riktigt samma sak eftersom jag hade krampanfall och din son mer försvinner bort, hoppas att medicinen kommer att hjälpa honom så att han blir riktigt utvilad och slipper må dåligt. Man kan leva ett riktigt bra liv bara man får den hjälp och medicinering som man behöver.
    Lycka till!

• Pippilångstrump

Om jag har förstått det rätt så är det mer som två olika sätt man kan reagera, så det stämmer säkert som hans läkare säger. Vet inte om det kan ha med hans aggresiva betende att göra, men det är ju inte så konsigt om man blir argare när kroppen inte lyder en och man inte får sova som man ska. Kommer ihåg när jag hade mitt första anfall, jag hade ingen koll på vad som hade hänt ett par veckor innan och var helt borta några veckor efteråt, vet fortfarande inte hur många dagar jag låg inne på sjukhus eller om vi fick sitta länge på akuten, så som du förstår var jag helt borta.
    Hoppas att medicnen snart hjälper honom.

Svar på tråden barnepilepsi