• klumpen03

Stryker ni? Hur ofta/hur mkt??

Som ovan....Hur ofta stryker ni? Stryker ni alla kläderna eller bara vissa? Isåfall vilka?

Jag stryker ALLT utom underkläder...däremot stryker jag pyjamasarna....
    Jag manglar alla sängkläderna..
    Verkar som att INGEN annan gör detta.. Har försökt att sluta men klarar inte av det, viker kläderna så snyggt och prydligt men när jag sätter på barnen kläderna så mår jag dåligt....De får ta av sig så att jag får stryka på dem.. Jag kan inte låta bli.
    Någon annan som känner som jag..

Jag tycker däremot inte att andra ser ovårdade ut för att de inte har på sig pressade kläder...

• Svar på tråden Stryker ni? Hur ofta/hur mkt??
  • Jamieolivia

Vi stryker bara om det behövs och inte alla kläder alls. Bara en skjorta här och ett par finbyxor där...

Du kanske har nån slags tvångsgrej? ;)

• Frontline

Vi stryker bara dukar och gardiner...
    Lite sjukt beteende att stryka pyjamasen som lär att bli skrynkligt på 2 röda sekunder...

• katrili

stryker inget, om det är en fest och sambon behöver en skjorta, då kanske vi stryker

• Cia o krabaten

Stryker inget annat än möjligen en skjorta då och då.
    Har ingen strykbräda utan lägger då en handduk på bordet

Stryker jobbskjortan på jobbet dock.

• klumpen03

Oj...ja något slags tvångsbeteende ät det ju...Men jag kan verkligen inte låta bli...i övrigt så är jg inte så pedant..självklart tycker jag om att ha rent och snyggt runt mig men inte så att jag går och plockar HELA dagarna..
    Mamma strök ju alltid alla våra kläder så jag är ju van vid pressveck på armarna..

• fante

Jag hatar att stryka så jag stryker inget i onödan Gardiner, linnekjol och någon enstaka skjorta stryks. Och ibland då jag ska fålla, men helst inte då heller

• nexie
    katrili skrev 2008-07-21 08:02:47 följande:
    stryker inget, om det är en fest och sambon behöver en skjorta, då kanske vi stryker
    samma här
  • Mamma 03a 05a

Jag stryker bara mina linnebyxor och någon skjorta då och då, dukar och gardiner förstås...
    Finns inget härligare än att bädda i manglade lakan som mamma alltid gjorde. Det där är ju något som försvunnit mer och mer, förr gjorde man ju alltid det men nu finns det väl varken tid eller ork.

• fante

Såg först nu att frågan är ställd under "flerbarnsföräldrar". Nu har jag ju bara ett barn, men läget såg lika ut redan långt innan barn Det handlar alltså inte om brist på tid utan om brist på lust

• klumpen03

Ja jag har tre barn... Tänkte att det kanske var vanligare att man strök när man bara hade ett barn..Det var inte lika mkt..Jag stryker ca 2 ggr / vecka och det tar ca 2-4 timmar varje gång så jag lägger mkt tid på det.

fante skrev 2008-07-21 08:20:48 följande:
    Såg först nu att frågan är ställd under "flerbarnsföräldrar". Nu har jag ju bara ett barn, men läget såg lika ut redan långt innan barn Det handlar alltså inte om brist på tid utan om brist på lust
Svar på tråden Stryker ni? Hur ofta/hur mkt??