• klumpen03

Stryker ni? Hur ofta/hur mkt??

Som ovan....Hur ofta stryker ni? Stryker ni alla kläderna eller bara vissa? Isåfall vilka?

Jag stryker ALLT utom underkläder...däremot stryker jag pyjamasarna....
    Jag manglar alla sängkläderna..
    Verkar som att INGEN annan gör detta.. Har försökt att sluta men klarar inte av det, viker kläderna så snyggt och prydligt men när jag sätter på barnen kläderna så mår jag dåligt....De får ta av sig så att jag får stryka på dem.. Jag kan inte låta bli.
    Någon annan som känner som jag..

Jag tycker däremot inte att andra ser ovårdade ut för att de inte har på sig pressade kläder...

• Svar på tråden Stryker ni? Hur ofta/hur mkt??
  • Razzla

Här stryker vi inte mer än absolut nödvändigt, som någon skrev, en skjorta här och en gardin där..

Jag har aldrig förstått mig på de som ojjar sig (inte du TS) över att de måste stryka hela kvällen eller så. Man MÅSTE INTE stryka. Det är en frivillig sysselsättning.

Anton 19 Dec 2003 och BF 20 Jan 2009
  • trebarsmamma

jag stryker aldrig, hatar att stryka, men som andra skriver en sjkorta hit och byxor dit.

Ts jag har en kompis som är likandan som dig, hon styker till och med lakan och sånt hahaa

• Mising

Jag stryker Bebbens lakan (har inte tillgågn till Mangel) Än så länge stryker jag inte hennes kläder men kommer nog börja göra det när hon blir lite större om det är skrynkligt.

• Nillinsimim

stryker bara om det kommit stearin på en duk annars inte..mannen stryker ibland sina skjortor däremot

• FreeForAll

Jag stryker bara gardiner och dukar.
    Min man stryker sina skjortor han behöver för jobbet. Annars är vi en riktig skrynkel-familj =)

Tycker allt blir slätt ändå när man hänger det på torkning, använder aldrig torktumlare.

• MrsZ

Jag är en periodare. Då blir det allt utom handdukar och underkläder. Stryker då även sängkläderna eftersom jag inte har tillgång till mangel.
    Det är BRA att stryka kläderna! Det gör att det inte nöts lika mycket på dem. När man tvättar kläder så reser sig fibrerna på plagget. Dessa stryker man ner igen och det gör även att det inte fastnar smuts lika lätt.
    Så stryk på du!!

• klumpen03

Jag stryker ju inte sängkläderna...Jag manglar dem...haha

trebarsmamma skrev 2008-07-21 08:35:01 följande:
    jag stryker aldrig, hatar att stryka, men som andra skriver en sjkorta hit och byxor dit.Ts jag har en kompis som är likandan som dig, hon styker till och med lakan och sånt hahaa
  • klumpen03

Jo visst som sagt tycker inte att det ser illa ut på andra men en t-shirt utan pressveck på ärmarna...och det blir det inte på strecket...jag använder sälla tirktumlaren jag heller...

PigeonP skrev 2008-07-21 08:46:43 följande:
    Jag stryker bara gardiner och dukar.Min man stryker sina skjortor han behöver för jobbet. Annars är vi en riktig skrynkel-familj =)Tycker allt blir slätt ändå när man hänger det på torkning, använder aldrig torktumlare.
  • TomKat

Jag stryker allt utom underkläder och manglar alla handdukar och lakan. Känns fräschare att lägga sig i manglade lakan och ta på sig strykta kläder.

• vanilla orkidee

stryker i stort sett aldrig dels för att det är tråkigt och sedan hinner jag inte

Svar på tråden Stryker ni? Hur ofta/hur mkt??