Inlägg från: Amazina |Visa alla inlägg
  • Amazina

    Första barnet i slutet av mars 09

    Hej på er! Plussade i söndags. Går in i vecka 6 idag. Kul att här är fler att bolla tankar med!!

  • Amazina

    Jag har inga graviditetssymtom ännu. Skulle gärna vilja ha en bekräftelse av att jag är gravid!!! Visst har jag varit trött, kissnödig, törstig, yr mm men det kan lika gärna vara inbillning! Illamående är jag inte! Hur är det för er andra?

  • Amazina

    Ja, vi har testat det mesta, men faktum är att den månaden jag blev gravid åt jag ingen Pergo!


    Poppit skrev 2008-07-23 10:50:45 följande:
    Någon av er som ätit Pergo?
  • Amazina
    Poppit skrev 2008-07-23 17:17:07 följande:
    Okej :) Vi lyckades nu att bli gravida på vårt andra försök med pergo, och nu är jag nervös för att det kan ha blivit fler än en liten där inne i magen.. 1 av 10 får tvillingar, eller hur var det? *dåligt minne*
    Men vet du inte hur många ägg du släppte då?
  • Amazina

    Hur har ni ändrat er kost? Jag har bara försökt äta lite nyttigare. Grovt bröd, mindre fet mat. Mer grönsaker och frukt. Ingen alkohol, inget kaffe. Jag har läst att man ska dricka mycket vatten. Det går automatiskt. Himmel vad törstig man är!

  • Amazina

    Jag känner att jag saknar graviditetssymtom... Visst är jag småtrött, törstig och har ömma bröst men det känns inte som "riktiga" graviditetssymtom. Jag är inte i närheten av att vara illamående. Skulle gärna vilja ha ett minimalt illamående bara för att bekräfta för mig själv att jag faktiskt ÄR gravid. Hur är det med er andra? Jag är i v 6, dvs 5+3.

  • Amazina
    Dagdröm skrev 2008-07-28 10:56:08 följande:
    Ja, är oxå i vecka 6 (5+2).
    Dagdröm, hur mår du? Jag är i v 5+5 och känner inte särskilt mycket. Var lite illamående igår men det kan lika gärna varit inbillning eller åksjuka, typ.
  • Amazina
    Dagdröm skrev 2008-07-28 11:14:43 följande:
    Jag mår bra. Har varit gravid två ggr tidigare (slutade i MA och MF) och har aldrig känt speciellt mycket, så jag tror att jag är ganska tålig för hormonerna så jag inte får så mycket syptom. Men det här gången känns det faktiskt mer, just nu är jag illamående och det tog 1 timme att äta en tallrik yoghurt och ändå fick jag kväljningar så jag nästan spydde 4 ggr. Konstigt, jag har aldrig varit illamående förut. Eller lite första graviditeten, men det var mycket senare. Jag tycker att det är lite tidigt att känna massa symptom än! Om du har tur så är du som jag brukar vara och slipper massa illamående och grejer. Jag hoppas att detta bara är tillfälligt för mig.Annat som kommer och går är typ HUNGRIG, kissnödig, trött och virrig =)
    Det jag upplever är att jag kan bli yr utan anledning. Det bara kommer. Jag har även haft lite huvudvärk och måste dricka mycket mer än vanligt. Min syster blev illamående först i v 7 så helvetet kanske kommer först om en vecka. Lagom till semestern...
  • Amazina

    Oh, fy fan... Som ett brev på posten!
    Var inne på COOP för ett tag sedan. I L L A M Å E N D E ! Som riktig rejäl åksjuka! Med yrsel och hela paketet. Hmm... Och här har man längtat efter graviditetssymtom.

  • Amazina
    Poppit skrev 2008-07-29 06:03:10 följande:
    Jag tror det är MF på G här. Fick smärtor o blödning runt 4 imorse.. =( har det fortfarande. Skriv inget i min gästbok..
    Oj, hoppas det går bra! Håller tummarna!
  • Amazina
    Poppit skrev 2008-07-29 09:16:43 följande:
    Jag blöder fortfarande lite, men det är bara när jag går o kissar. Har fått tid kl 15 hos gyn, då ska de göra ett vul. Uhhh, nervöst och jobbigt!
    Ja, fy 17! Men vi hoppas att du är en av de många som blöder i tidig graviditet och som det sen ändå går superbra för!!
  • Amazina
    Freyja skrev 2008-07-29 15:24:03 följande:
    Äter också hela tiden! Men mest för illamåendets skull. Sitter på jobbet med min skorppåse och tar en skorpa när jag börjar må illa. HJälper rätt bra :)
    Jag är så j*la illamående! Var tvungen att sjuka mig idag. Känner mig rejält åksjuk! Har köpt seabands till handlederna och tabletter som jag kan ta i nödfall. Imorgon ska jag jobba, hur illa det än är. Vill det sig illa så har man det ju så här nu några månader till...
  • Amazina

    Jag försöker tänka "Ju mer illamående desto bättre för graviditeten"... Hehe. Man kan ju alltid försöka motivera sig själv.

  • Amazina

    Hos oss vet ännu bara maken och jag, samt min syster. Väntar 1-2 vecka till innan jag berättar för familjen. Ska på ultraljud tisdag nästa vecka, väntar tills efter det. Kompisarna får vänta ytterligare någon vecka.

  • Amazina

    Lägger till mig och sätter oss i datumordning...

    Caramell 80, BF 21 mars,
    Freyja, BF 22 mars,
    Caranlachiel, BF 23 mars,
    Jag25, BF 24 mars,
    LyckligHannis, BF 25 mars
    Amazonas, BF 25 mars,
    Lily of the Valley, 26 mars,
    Dagdröm, BF 27 mars,
    Wynja84, BF 27 mars,
    Pusspillan87, BF 28 mars,

  • Amazina

    Det känns som att jag har skoskav på bröstvårtorna. Fler som har ömma bröstvårtor? Maken var på och pillade i morse, jag blev asförbannad! :-S

  • Amazina
    Poppit skrev 2008-07-29 18:51:29 följande:
    Jag är nyss hemkommen från gyn. Hon gjorde ett vul och kunde inte se någon graviditet, utan bara enn tunn slemhinna. Hon sa att det kunde vara för tidigt, men hon trodde snarare att det lutade mot ett tidigt missfall. Ömheten i brösten försvann som ett brev på posten, när jag var hos gyn. Jag går inte heller och kissar lika ofta idag. Så det känns som att det är ett missfall. Och fan vad jobbigt det är. Jag vet inte hur mycket jag har gråtit idag. Men nu vet vi iaf att vi kan få barn (en oerhörd lättnad efter ett år i verkstan). Det var nog helt enkelt inte riktigt våran tur än.
    Oh, nej!!! Attans!

    Vi har också försökt länge med att få barn och egentligen har det hetat att vi inte kan bli gravida utan IVF. Nu i sommar har vi gjort inseminationer och jag har knaprat Pergo utan positivt resultat. Egentligen hade vi tid till IVF eller ICSI i slutet av september och mot alla odds blev jag gravid vid sista inseminationen i juli. Något vi ALDRIG hade trott på!! Jag vet att det är jättejobbigt att kämpa och kämpa och man tror aldrig att eländet får något slut. Men DU, det får det!!! Ni kommer säkert bli gravida igen och när du väl får en liten bebis så kommer varje negativt test och varje tår vara värt det! Jag tror på ödet, den gången man blir gravid och får behålla barnet DÅ är det meningen att det ska bli något. Och man kan inte påverka ödet, hur gärna man än vill!

    Slösa med tårar så mycket du kan nu, för det är nyttigt att gråta ut! Jag önskar dig ALL lycka till i fortsättningen!!!
  • Amazina

    Jag invigde spyhinken 04,30 imorse. Andra besöket blev strax innan lunch. Hoppas INTE på kärt återseende imorgon!!

  • Amazina

    Ingen aning ang de bruna flytningarna. Har inte haft det själv.

    Jag har fått sjukskriva mig från jobbet några dagar. Är riktigt illamående fram till lunchtid och kan stiga upp ur sängen först efter den första spyan. Innan dess är det ett helt projekt att ens vända sig i sängen. Och skulle maken vända sig eller skumpa i sängen blir jag sjösjuk. Är sen så yr resten av dagen att jag bara kan sitta el ligga. Jag är i vanliga fall typ aldrig sjuk och tycker detta är rätt jobbigt!

    Mår kasst!
    Riktigt kasst!

  • Amazina

    Går in i v 8 på onsdag. Mår riktigt kasst. Spytt tre ggr idag och ligger bara ner. Inte så kul!

Svar på tråden Första barnet i slutet av mars 09