• nonayti

    Så ensam i min sorg.

    Min älskade flicka begravs imorrn. Det gör så ont att jag utalar min flicka och begravning i samma mening. Jag känner mig så ensam i min sorg. Min man bearbetar sorgen på ett helt annurlunda sätt. Han vill glömma, han vill inte prata om saken, han hade svårt länge att säga min dotter. Jag vill prata prata prata om henne, jag vill säga hennes namn. Safa heter min flicka. Men nu har jag slutat säga hennes namn för att det känns som om jag belastar min man när jag säger hennes namn. Jag vet att min man sörjer men han sörjer ensam och jag ensam. Jag vill hålla hans hand och sörja tillsammans med honom. Min man vill inte se mig gråta. Han blir nästan arg på mig när jag gråter och längtar efter henne. Jag vill minnas, han vill glömma. Jag känner mig sååå ensam.

    jag är så arg på folk, de beklagar mig på helt fel sätt. Folk tror att jag är ledsen för att jag har inte blivit mor. De förstår inte att jag är en mor, jag är en förälder. Och jag är lycklig över att jag har blivit mor till Safa. Men jag är ledsen för att jag har förlorat min dotter.Att hon inte är i mitt famn. Ända skillanden mellan mig och andra mödrar är att jag är en av de mödrar som är mor åt en dött barn, en ängel,en vacker flicka som finns inte nere på jorden utan någonstans vackert på himmelen.

    Det jag blir arg också på att folk förstår inte att min dotter har levt. De tror bara för att jag har inte sett henne skratta eller gråta eller andas så har hon aldrig varit levande, utan hon har bara dött. Min dotter har levt, HON HAR LEVT I MIN MAGE I 22 VECKOR.

    Min söta lilla dotter, jag älskar dig så. och det gör så ont att du inte finns bland oss längre.
    HUR, säg mig hur,hur ska jag kunna leva med smärtan att du inte finns längre hos mig, i mitt famn.

  • Svar på tråden Så ensam i min sorg.
  • menilla

    Vill bara säga att jag tänker på dig.
    Det är en jobbig tid som du har framför dig. Det är en mardröm, lång och hård.
    Klart att din dotter har levt, självklart.

    Det är din dotter, du får sakna henne, du får längta efter henne.

    Kram från Nilla och hennes lille Kalle(också en liten ängel)

  • yaourt

    Känner med dig! Det är sant som de säger att män är från mars och kvinnor från venus. Men bara för att han valt att inte sörja på ditt sätt behöver inte det vara fel. Bara annorlunda. Ge honom tid, jag vet hur svårt det är...

  • DIProgan

    Tänk om folk la mer tid på att förstå och mindre tid på att ömka någon i sorg tänker jag.

  • Fjärilsmamma
    DIProgan skrev 2008-07-22 19:29:46 följande:
    Tänk om folk la mer tid på att förstå och mindre tid på att ömka någon i sorg tänker jag.
    Det var väldigt bra sagt. Folk försöker trösta med plattityder istället för att försöka sätta sig in i hur man har det. Det är antagligen för skrämmande.

    Nonayti: Safa ÄR din dotter, du ÄR hennes mamma och det kan ingen ta ifrån dig, någonsin. Du kommer alltid att vara hennes mamma och hon är alltid ditt barn. Din vackra lilla flicka. Du var den bästa mamma hon kunde få.
    Kram.
  • annapanna2

    Skickar en massa styrka och kramar till dig! Har just förlorat min pojke i v 19. Det är så svårt. Finns här på familjeliv så inboxa om du behöver skriva av dig. Du är inte ensam.

    Varma hälsningar Anna

  • Jeluni

    Det är precis som du beskriver. Man är ensam i sin sorg vid en avbruten graviditet. Men det kanske måste få vara så eftersom ingen varit så nära barnet som man själv. Vill du prata kanske du kan göra det med någon som varit med om samma sak eller en kurator. Jag sörjde mycket själv och skrev en del. Jag gjorde även iordning en minneshylla med dikter, en ängel och ett ljus. Det kändes viktigt för mig. Nu efter 1,5 år känns det bättre även om det kommer tårar och saknad då och då.
    Jag hoppas att du hittar ett sätt att hantera detta som fungerar för dig.

Svar på tråden Så ensam i min sorg.